1.English Club-მიმართულება წიგნების სამყარო BOOK WORLD
მე-14 საჯარო სკოლაში კვლავ განაგრძობს ფუნქციონირებას ინგლისური ენის კლუბი მიმართულებთ : წიგნის სამყარო. გთავაზობთ კლუბში განხორციელებულ აქტივობებს და ლინკებს სადაც შეგიძლიათ ნახოთ ამ აქტივობების ამსახველი ვიდეორგოლები
ოქტომბერი
1. ფიფქია SNOW WHITE . მოსწავლეებმა დაამაზადეს
ზღაპრების წიგნები და ხატოვნად წაიკითხეს საკუთარი
ნამუშევრები. მოსწავლეებმა გამოიყენეს წრიულად კითხვის ტექნიკა.აქტივობაში ჩართულები
იყვნენ მე-4 კლასის მოსწავლეები.მათ მიერ დამზადებული წიგნები ასახავს ზღაპრის
შინაარსს საკუთარი რედაქტირებით .
2. AUSTRALIAN ANIMALS მე-6 კლასის მოსწავლეები გაეცნენ სახელმძღვანელოში მოცემულ ინფორმაციას ავსტრალიური ცხოველების შესახებ , მათ ასევე მოიძიეს დამატებითი ინფორმაციები და დაამზადეს ბროშურები .
https://www.youtube.com/watch?v=MbvqiwyO2vo&t=9s
ნოემბერი:
1. უძველესი ხელნაწერების
დამზადება დაძველების ტექნიკის გამოყენებით. მე-6 კლასის მოსწავლეებმა დაამზადეს ხელნაწერი დოკუმენტები ( Making manuscripts ). შემდეგ ისაუბრეს მკვდარი ენების შესახებ , როგორიცაა ლათინური , ეგვიტური ...
https://www.youtube.com/watch?v=tnaxLFClIyA
დეკემბერი:
1.მე-4 კლასის მოსწვლეებმა შექმნეს ზღაპარი სახელწოდებით ,, უცხოლპანეტელების მოულოდნელი სტუმრობა დედამიწაზე'' ''Aliens Adventure on the Planet Earth'' თავადვე დაამზადეს წიგნები და დაასურეთეს, შემდეგ კი წაიკითხეს თავიანთი ზღაპრები, რომელიც გადავიღეთ და ავტვირთეთ You tube არხზე
https://www.youtube.com/watch?v=aKAMYqtmjNY&t=83s
იანვარი:
ინგლისური
ენის კლუბი მუშაობს რამდენიმე მიმართულებით. ერთ-ერთი მიმართულება არის
,,წიგნების სამყაროში’’ სადაც მოსწავლეებმა უკვე განახორციელეს რამდენიმე აქტივობა,
მათ შორის ყველაზე დიდი დაინტერესება გამოიწვია საკუთარი ზღაპრის შექმნამ, რომელსაც
თავად გაუკეთეს დასურათება და წარმოგვიდგინეს კიდეც ინტერნეტ სივრცეში, თუმცა ამით
არ დასრულებულა ჩვენი მუშაობა და კვლავ წარმოგიდგენთ ახალ ზღაპარს სახელწოდებით ,,
სამპერკინელების თავგადასაველი დედამიწაზე’’ , რომელსაც გადაწყდა, რომ მოგვიანებით
გადავიღებთ როგორც სერიალს და ავტვირთავთ ონლაინ სივრცეში. წარმატებები მინდა უსურვო
ჩვენი კლუბის წევრებს.
მარტი:
მე-14 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის კლუბი, მე-4ა კლ. მოსწავლეები, წარმოგიდგენთ დაპირებულ თოჯინების თეატრს ,,სამპერკინელების თავგადასავალი დედამიწაზე''
ცნება: ზეპირი მეტყველება
|
მოსწავლის მიღწევა |
|
მკვიდრი წარმოდგენები |
სწავლის
შედეგები |
|
მოსწავლე ამოიცნობს პერსონაჟებს, საგანთა ადგილმდებარეობას, ამოიცნობს სასაუბრო თემას.
მოსწავლე აღწერს სურათს, პასუხობს კითხვებს
ნასწავლ თემატიკაზე.
|
უცხ. საშ.1,2,3,4 მოსწავლემ უნდა
|
მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი
ტექსტიდან გამოყოს პერსონაჟები, მათი ემოციები ამოიცნოს. განსაზღვროს საგანთა ადგილმდებარეობა. მოსწავლეს შეუძლია უპასუხოს
კითხვებს საკლასო სიტუაციასთან დაკავშირებით. მაგ. ,,yes ,’’ ,, no‘’ მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სურათი მარტივი ლექსიკური
ერთეულების გამოყენებით. |
ცნება:
წერითი მეტყველება |
მოსწავლეს შეუძლია შაბლონის
საშუალებით წერა. |
|
ამოიცნობს რამდენიმე
დიდ და პატარა ასოს.
გამოწერს ანბანის ასოს მასწავლებლის დახმარებით. |
უცხ.
საშ. 5,6,7 მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებების , მცირე ზომის ტექსტების გაშიფვრა და
გაგება.
|
|
ცნება:
კულტურათა დიალოგი |
მოსწავლეს შეუძლია მშობლიური
და უცხო ქვეყნის დროშების ამოცნობა და დასახელება ინგლისურ ენაზე. |
|
ამოიცნობს რამდენიმე
უცხოური ქვეყნის სიმბოლოებს
|
უცხ.
საშ. 8,9 მოსწავლემ
უნდა შეძლოს საკუთარი და უცხო კულტურის რეალიების ამოცნობა, სოციოკულტურული
კონტექსტების ერთმანეთთან შედარება. |
გრძელვადიანი მიზნები |
|
მოსწავლემ უნდა
გააცნობიეროს |
მოსწავლემ უნდა
შეძლოს |
ცნება: ზეპირი მეტყველება |
|
მოსწავლე ამოიცნობს
პერსონაჟებს, საგანთა ადგილმდებარეობას,
ამოიცნობს სასაუბრო თემას. მოსწავლე აღწერს სურათს,
პასუხობს კითხვებს ნასწავლ თემატიკაზე.
|
მოსწავლე შეძლებს
პერსონაჟების ამოცნობას და სურათის აღწერას |
ცნება:წერითი
მეტყველება |
|
ამოიცნობს რამდენიმე დიდ და პატარა ასოს. გამოწერს ანბანის ასოს
მასწავლებლის დახმარებით. |
მოსწავლე შეძლებს
ასოების ‘’ Aa, Bb, Cc, Dd, Ee’’ ამოწერას შაბლონის მიხედვით |
ცნება:კულტურათა
დიალოგი |
|
ამოიცნობს რამდენიმე უცხოური ქვეყნის სიმბოლოებს
|
მოსწავლე შეძლებს
საქართველოს, ინგლისის და ამერიკის დროშების ამოცნობას |
თემა/მიმართულება: განხორციელების
პერიოდი: |
||
გრძელვადიანი მიზნები |
საკითხი/საკითხები: |
მოკლევადიანი მიზნები
|
1.მოსწავლე ამოიცნობს პერსონაჟებს, საგანთა ადგილმდებარეობას, ამოიცნობს სასაუბრო თემას. მოსწავლე აღწერს სურათს, პასუხობს კითხვებს ნასწავლ თემატიკაზე.
2. ამოიცნობს რამდენიმე დიდ და პატარა ასოს. მოსწავლე ამოწერს ანბანის ასოებს შაბლონის დახმარებით
3. ამოიცნობს რამდენიმე უცხოური ქვეყნის სიმბოლოებს
|
აქტივობები, რესურსები
ეტაპები, აქტივობები, რესურსები მიზანი: ,,ლექსიკური ერთეულის შესწავლა’’ 1.მოსწავლე დააკავშირებს
პერსონაჟებს შესაბამის სურათთან.
2. მოსწავლე შაბლონის გამოყენებით ამოწერს ასოებს
3. მოსწავლე სხვადასხვა
ქვეყნის დროშებიდან ამოკრიბავს 3 კონკრეტულ დროშას
|
1. მოსწავლე გაეცნობა
მცირე ზომის ტექსტებს და შესაბამის სურათებს
2. მოსწავლე ამოწერს ანბანის ასოს მასწავლებლის დახმარებით.
3.გაეცნობა 3 ქვეყნის დროშას |
რემედიაცია, რომელიც ასევე ცნობილია როგორც განმავითარებელი ან კომპენსატორული განათლება, არის განათლების ისეთი ტიპი, რომელიც ეხმარება ბავშვებს მიაღწიონ კომპეტენციის მოსალოდნელ დონეს ძირითად აკადემიურ უნარებში, როგორიცაა წიგნიერება და რიცხოვნობა. რემედიალურ განათლებას ძალიან ხშირად ურევენ სპეციალურ განათლებას, მაგრამ ორივეს შორის მთავარი განსხვავება ისაა, რომ, სანამ სპეციალური განათლება ფოკუსირებულია სპეციალური საჭიროებების მქონე ბავშვებზე, გამოსასწორებელი განათლება შეიძლება შეიქმნას როგორც სპეციალური საჭიროებების მქონე ან მის გარეშე მოსწავლეებისთვის.
ზოგადსაგანმანათლებლო სივრცეში პრიორიტეტულ საკითხად მიიჩნევა იმ მოსწავლეთა დახმარება, რომლებიც სხვადასხვა მიზეზით სათანადოდ ვერ ივითარებენ ფუნდამენტურ აკადემიურ უნარებს. რემედიაცია კი სწორედ მიზნობრივი აქტივობების საშუალებით არსებული პრობლემის შემცირებას ან სრულად გადაჭრას ნიშნავს. იგი დაწყებით საფეხურზე განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, რადგან პრობლემის დროულად აღმოჩენა და ჩარევა სასურველი შედეგის მიღწევას მნიშვნელოვნად აადვილებს. სარემედიაციო პროგრამის სამიზნე ჯგუფში არ შედიან ის მოსწავლეები, რომლებიც სწავლობენ ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით. აღნიშნული პროგრამა იქმნება ბავშვებისთვის, რომლებიც სწავლის პროცესში აწყდებიან იმ ტიპის სირთულეებს, როგორიცაა – არასაკმარისი სასკოლო მზაობა, დეკოდირების პრობლემა, წაკითხულის გააზრება და სხვ.
სწავლის პროცესი ინდივიდუალურია. თუმცა არსებობს საერთო სტანდარტი საფეხურის მიხედვით, რომელსაც ყველა მოზარდი სხვადასხვა გზით აღწევს. სარემედიაციო პროგრამის დახმარება მაშინ ხდება საჭირო, როცა დიფერენცირებული მიდგომებითაც ვერ ხერხდება კონკრეტულ მოსწავლეებში საბაზისო აკადემიური უნარების განვითარება. მთავარია, დროულად განისაზღვროს პრობლემის ტიპი და დაიგეგმოს სირთულის დაძლევაზე ორიენტირებული ეფექტური ინტერვენციები.
სარემედიაციო პროგრამაში ჩართულ მოსწავლეებს არ უნდა შეექმნათ საფეხურით გათვალისწინებული საკლასო გაკვეთილების გაცდენის საჭიროება (დამატებითი მეცადინეობები უნდა ჩატარდეს სასწავლო პროცესის დაწყებამდე ან შემდეგ). პროგრამის დაგეგმვისა და განხორციელების პროცესში, რემედიატორ მასწავლებელთან ერთად, ერთვება კლასის დამრიგებელი, მოსწავლის მშობელი და სკოლის ადმინისტრაცია. პროგრამის განხორციელების ძირითადი საფეხურებია:
- მოსწავლეთა სკრინინგი და შედეგების ანალიზი;
- სამიზნე ჯგუფის დიაგნოსტირება და შედეგების ანალიზი;
- სამიზნე ჯგუფის დაკომპლექტება;
- სარემედიაციო პროგრამის და გაკვეთილის გეგმების შედგენა;
- სარემედიაციო გაკვეთილების ჩატარება;
- პროგრესის მონიტორინტი და შუალედური შეფასება;
- შემაჯამებელი შეფასება.
გადავწყვიტე რემედიაცია ფართოდ გამოვიყენო ჩემს პრაქტიკაში, მას შემდეგ რაც გავივლი ზემოთ აღნიშნულ ეტაპებს საბაზო საფეხურის , კერძოდ 8ა კლასის რამდენიმე მოსწავლესთან, გრამატიკის მიმართულებით, კონკრეტულად აწმყო დროებზე.
6. ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის XI კონფერენცია
მე და ჩემმა კოლეგამ ნინო კანდელაკმა მონაწილეობა მივიღეთ მომხსენებლებად ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტის მიერ ორგანიზებულ მასწავლებელთა XI საუნივერსიტეტო კონფერენციაში „უნივერსიტეტი სკოლას - სკოლა უნივერსიტეტს“ კონფერენციის თემა იყო ,,მოსწავლეთა გამჭოლი უნარებისა და ღირებულებების განვითარება ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში“. კონფერენცია ჩატარდა ელექტრონულ ფორმატში, აპლიკაცია “ZOOM”-ის საშუალებით და , როგორც წესი, იმუშავა სხვადასხვა სექციების სახით.ნინო კანდელაკის თემა არის:
”
მოსწავლეთა გამჭოლი
უნარებისა
და
ღირებულებების
დანერგვა
და
განვითარება.
ინტეგრირებული
გაკვეთილი მოხალისეობაზე”.
ლელა იმნაიშვილის თემა:
კრიტიკული აზროვნების უნარის განვითარებისათვის
სსიპ ქ. ქუთაისის მე-14 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებელი
ლელა იმნაიშვილი
ტელ: 557 29 40 29.
ელ.ფოსტა: lela.imnaishvili@gmail.com
ბლოგი: http://lelaimnaishvili1977.blogspot.com/
ანოტაცია
კრიტიკული აზროვნების ჩამოყალიბება
მნიშვნელოვანია იმისათვის, რომ მოსწავლემ შეძლოს საკუთარი შეხედულებებისა და ინტერესების
გამოვლენა, განვითარება. პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები, კერძო კი მედიაწიგნიერება
რომელიც ადამიანის ცხოვრების თითქმის ყველა სფეროს მოიცავს, ეხმარება მოსწავლეს ერთი
მხრივ მედია სამყაროში ორიენტირებაში , ხოლო მეორეს მხრივ მიღებული ინფორმაციის კრიტიკულად
შეფასებაში. დღესდღეობით კი როდესაც ჩვენს ირგვლივ უამრავი საინფორმაციო საშუალებებით
ავრცელებენ ამბებს, რთულია მოსწავლისათვის მისი მიღება, გადამუშავება და შესაბამისად
გაფილტვრა. სწორედ ამის გათვალისწინებით გადავწყვიტე ჩამეტარებინა გაკვეთილი თემაზე
,,ყველა ბედნიერია?! ’’ სადაც ცნობილი ზღაპრის
,, წითელქუდა’’ პესონაჟები მივიღეთ არა ისე როგორც ეს აქამდე იყო საზოგადების მიერ
აღიარებული: ბოროტი და მატყუარა მგელი, მამაცი
მონადირე ან მგლის მუცლიდან ამოყვანილი, გადარჩენილი ბებია და წითელქუდა, არამედ საკუთარი
აზრის გამოხატვით და მსჯელობით ჩვენ შევძელით
მივსულიყავით გარკვეულ დასკვნამდე, რომ მგელი სულაც არ არის ბოროტი იმის გამო, რომ
მან ბებია და შვილიშვილი შეჭამა, რატომ? იმიტომ რომ ის მტაცებელია და მის ბუნებაში
ზის ნადირობა, დედის როლი? თუ დედამ იცოდა, რომ მის შვილს გზად ტყეში უნდა გაევლო,
სადაც შესაძლოა მგელი ყოფილიყო, რატომ გაუშვა შვილი მარტო, დაუცველად? და მონადირის
მიერ მგლის მუცლიდან ამოყვანილი ბებია და შვილიშვილი? რეალურად ხომ, თუ მგელმა ისინი
შეჭამა, ცოცხლებს როგორ ამოიყვანდა მათ მონადირე მგლის მუცლიდან? სწორედ ამ შეკითხვების დასმით და მათი გააზრებით შევძელი მოსწავლეებს
წითელქუდას პერსონაჟები მიეღოთ არა ისე როგორც მანამდე იცნობდნენ მათ არამედ, სხვა
კუთხიდან მიდგომოდნენ ამ ამბავს და შესაძლებელი ყოფილიყო მათთვის არა მარტო ამ კონკრეტულ
გაკვეთილზე არამედ ზოგადად ცხოვრებაში მიღებული ინფორმაციების გაფილტვრა და გაანალიზება.
ვფიქრობ, რომ ჩვენ შევძელით დაგვეწყო კრიტიკულად აზროვნება , რაც აუცილებლად დაგვეხმარება
ჩვენს ირგვლივ არსებულ ზღვა ინფორმაციის მორევში მოვახდინოთ სწორად ორიენტირება და
მიღებული ინფორმაციის გადამუშავება , გაფილტვრა.
საგანი |
ინგლისური |
|
1 |
მასწავლებელი |
ლელა იმნაიშვილი |
2 |
საფეხური |
საბაზო |
3 |
კლასი |
8ა |
4 |
შეფასება |
განმსაზღვრელი |
5 |
შემაჯამებელი დავალების რაოდენობა |
პირველ სემესტრში ორი |
6 |
თემატური
ბლოკი |
Teenage Kicks and
problems /pr. simple, pr. cont. |
7 |
თემა |
Violence and bullying
among teenagers |
8 |
საკითხი |
Make sentences using new words and pr. tenses 2. Make your sentences
interrogative and negative. 3. Fill in prepositions |
9 |
მიმართულება |
ლექსიკა/გრამატიკა |
10 |
შემაჯამებელი დავალების ტიპი |
ღია
კითხვები |
11 |
მისაღწევი შედეგი |
წერის
დროს შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება/ წერითი კომუნიკაციის გამოყენებით წერითი
და ზეპირი უნარების განვითარება |
12 |
მიზანი |
მოსწავლეებმა
შეძლონ ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი
გამოყენება პრაქტიკაში |
13 |
შესრულებული დავალების შედეგი და ხარვეზები |
მოსწავლეთა
45% ხარვეზების გარეშე შეძლო ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან
დაკავშირება და მათი გამოყენება პრაქტიკაში, 50% - გარკვეული ხარვეზებით , 5% - ვერ
შეძლო მათი სწორად დაკავშირება. |
14 |
რეკომენდაციები |
ყურადღება
უნდა გავამახვილო წინადადებების შექმნისას გრამატიკული დროების სწორად გამოყენებასა
და სიტყვათწყობის შესახებ |
შემაჯამებლის ნიმუში
№2 |
საგანი |
ინგლისური |
1 |
მასწავლებელი |
ლელა იმნაიშვილი |
2 |
საფეხური |
საბაზო |
3 |
კლასი |
8ა |
4 |
შეფასება |
განმსაზღვრელი |
5 |
შემაჯამებელი დავალების რაოდენობა |
პირველ სემესტრში ორი |
6 |
თემატური ბლოკი |
Looks
are not all that matters/indefinite pronouns |
7 |
თემა |
Pretty,
popular, unhappy |
8 |
საკითხი |
1.Put
the words in the sentences 2. Put in indefinite pronouns. 3. Use pr. Perf. |
9 |
მიმართულება
|
ლექსიკა/გრამატიკა |
10 |
შემაჯამებელი დავალების ტიპი |
ღია კითხვები |
11 |
მისაღწევი შედეგი |
წერის დროს შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება/ წერითი
კომუნიკაციის გამოყენებით წერითი და ზეპირი უნარების განვითარება |
12 |
მიზანი |
მოსწავლეებმა შეძლონ ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული
მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი გამოყენება პრაქტიკაში |
13 |
შესრულებული დავალების შედეგი და ხარვეზები |
მოსწავლეთა 65% ხარვეზების გარეშე შეძლო ნასწავლი ლექსიკური და
გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი გამოყენება პრაქტიკაში, 35% - გარკვეული ხარვეზებით . |
14 |
რეკომენდაციები |
ყურადღება უნდა გავამახვილო განუსაზღვრელობითი ნაცვალსახელების
გამოყენების წესებზე კითხვითსა და უარყოფით წინადადებებში. |
შემაჯამებლის ნიმუში
№1 |
საგანი |
ინგლისური |
1 |
მასწავლებელი |
ლელა იმნაიშვილი |
2 |
საფეხური |
საბაზო |
3 |
კლასი |
10
ბ |
4 |
შეფასება |
განმსაზღვრელი |
5 |
შემაჯამებელი
დავალების რაოდენობა |
პირველ სემესტრში ორი |
6 |
თემატური
ბლოკი |
Not just another brick in the wall |
7 |
თემა |
Learning styles |
8 |
საკითხი |
1.Make sentences
using new words and pr. tences 2. Make your sentences interrogative and
negative. |
9 |
მიმართულება |
ლექსიკა/გრამატიკა |
10 |
შემაჯამებელი
დავალების ტიპი |
ღია
კითხვები |
11 |
მისაღწევი
შედეგი |
წერის
დროს შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება/ წერითი კომუნიკაციის გამოყენებით წერითი
და ზეპირი უნარების განვითარება |
12 |
მიზანი |
მოსწავლეებმა
შეძლონ ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი
გამოყენება პრაქტიკაში |
13 |
შესრულებული
დავალების შედეგი და
ხარვეზები |
მოსწავლეთა
35% ხარვეზების გარეშე შეძლო ნასწავლი ლექსიკური და
გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი გამოყენება პრაქტიკაში, 55% - გარკვეული ხარვეზებით , 10% - ვერ შეძლო მათი სწორად დაკავშირება. |
14 |
რეკომენდაციები |
ყურადღება
უნდა გავამახვილო წინადადებების შექმნისას გრამატიკული დროების სწორად გამოყენებასა
და სიტყვათწყობის შესახებ |
№ 2 / 10ბ
კლასი
მოსწავლეებთან შეთანხმების შემდეგ გადავწყვიტეთ მეორე
შემაჯამებლისთვის მიგვეცა პროექტის პრეზენტაციის ფორმა. გარამატიკაში განვლილი მასალებისა
და სახელმძღვანელოში მოცემული თემატიკის მიხედვით მიხედვით მოსწაავლეებმა წარმოადგინეს
პროექტები პოსტერებისა და პაუერპოინტის საშუალებით.
შეფასების კრიტერიუმებზეც ვიმუშავეთ ერთობლივად და ასეთი
ფორმით წაარმოგიდგენთ:
კრიტერიუმები
|
4-5 |
2-3 |
1 |
თვალსაჩინოება (პოსტერი
ან pp.) |
კარგად
არის წარმოდგენილი ვიზუალური მხარე და პრეზენტაციის გარეშეც შესაძლოა ინფორმაციის
მიღება |
კარგად
არის წარმოდგენილი ვიზუალური მხარე მაგრამ რთულია ინფორმაციის მიღება პრეზენტაციის
გარეშე |
წარმოდგენილი
პოსტერი ან თვალსაჩინოება ვერ იძლევა შესაბამის ინფორმაციას |
პრეზენტაცია
|
შეუძლია
პოსტერზე დატანილი ინფორმაციის გადმოცემა ზეპირად, ასევე პარალელების გავლება თვალსაჩინოებასთან, შეუძლია
მაგალითების მოყვანა და აუდიტორიის კითხვებზე პასუხის გაცემა |
შეუძლია
პოსტერზე დატანილი ინფორმაციის გადმოცემა ზეპირად მაგრამ ვერ ახერხებს პარალელების
გავლებას პოსტერთან ან არ შეუძლია აუდიტორიის კითხვებზე პასუხის გაცემა |
შეუძლია
პოსტერზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვაა |
პრეზენტაციები წარმოადგინა ყველა მოსწავლემ, მაგრამ
გამოიკვეთა ხარვეზები:
1.
მოსწავლეებს
უჭირთ თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გადმოტანა ანუ კონკრეტული მაგალითების მოყვანა ,მაგალითად
საკუთარი პრაქტიკიდან - ამ პრობლემის დაძლევის მიზნით უფრო მეტ პრაქტიკულ სავაარჯიშოებს
დავგეგმავ
2.
მოსწავლეებს
უჭირთ პოსტერების გაკეთება: დააქვთ მასზე ბევრი სიტყვიერი ტექსტები და პრეზენტაციის
დროს მიჯაჭვულები არიან პოსტერზე რაც ხელს უშლის მათ აუდიტორიასთან ვიზუალური კონტაქტის
დამყარებაში - სხვადასხვა თემატიკაზე პოსტერების დამზადებით შევეცდებით ამ პრობლემის
გადაჭრას.
ერთ-ერთი
შემაჯამებლის ნიმუში:
6ბ კლასი
#1 ზეპირი
შემაჯამებელი
მოსწავლეებთან შეთანხმების
შემდეგ გადავწყვიტეთ შემაჯამებლისთვის მიგვეცა
პროექტის პრეზენტაციის ფორმა. გარამატიკაში განვლილი მასალებისა და სახელმძღვანელოში
მოცემული თემატიკის მიხედვით მიხედვით მოსწაავლეებმა წარმოადგინეს პროექტები ძველი
ხელნაწერებისა და გრაგნილების სახით.
შეფასების კრიტერიუმებზეც
ვიმუშავეთ ერთობლივად და ასეთი ფორმით წაარმოგიდგენთ:
კრიტერიუმები
|
4-5 |
2-3 |
1 |
თვალსაჩინოება (პოსტერი ან pp.) |
კარგად არის წარმოდგენილი ვიზუალური მხარე და პრეზენტაციის
გარეშეც შესაძლოა ინფორმაციის მიღება |
კარგად არის წარმოდგენილი ვიზუალური მხარე მაგრამ
რთულია ინფორმაციის მიღება პრეზენტაციის გარეშე |
წარმოდგენილი პოსტერი ან თვალსაჩინოება ვერ იძლევა
შესაბამის ინფორმაციას |
პრეზენტაცია
|
შეუძლია პოსტერზე დატანილი ინფორმაციის გადმოცემა
ზეპირად, ასევე პარალელების გავლება თვალსაჩინოებასთან, შეუძლია მაგალითების მოყვანა და აუდიტორიის კითხვებზე
პასუხის გაცემა |
შეუძლია პოსტერზე დატანილი ინფორმაციის გადმოცემა
ზეპირად მაგრამ ვერ ახერხებს პარალელების გავლებას პოსტერთან ან არ შეუძლია აუდიტორიის
კითხვებზე პასუხის გაცემა |
შეუძლია პოსტერზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვაა |
პრეზენტაციები წარმოადგინა ყველა მოსწავლემ, მაგრამ
გამოიკვეთა ხარვეზები:
3.
მოსწავლეებს
უჭირთ თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გადმოტანა ანუ კონკრეტული მაგალითების მოყვანა ,მაგალითად
საკუთარი პრაქტიკიდან - ამ პრობლემის დაძლევის მიზნით უფრო მეტ პრაქტიკულ სავაარჯიშოებს
დავგეგმავ
4.
მოსწავლეებს
უჭირთ პოსტერების გაკეთება: დააქვთ მასზე ბევრი სიტყვიერი ტექსტები და პრეზენტაციის
დროს მიჯაჭვულები არიან პოსტერზე რაც ხელს უშლის მათ აუდიტორიასთან ვიზუალური კონტაქტის
დამყარებაში - სხვადასხვა თემატიკაზე პოსტერების დამზადებით შევეცდებით ამ პრობლემის
გადაჭრას.
ერთ-ერთი შემაჯამებლის ნიმუში:
№2 |
საგანი |
ინგლისური |
1 |
მასწავლებელი |
ლელა იმნაიშვილი |
2 |
საფეხური |
საბაზო |
3 |
კლასი |
6ბ |
4 |
შეფასება |
განმსაზღვრელი |
5 |
შემაჯამებელი
დავალების რაოდენობა |
პირველ სემესტრში ოთხი |
6 |
თემატური
ბლოკი |
Pete,shark and Russel/ pronouns |
7 |
თემა |
Describing a person |
8 |
საკითხი |
1.Use interrogative pronouns 2. Use
demonstrative pronouns |
9 |
მიმართულება |
ლექსიკა/გრამატიკა |
10 |
შემაჯამებელი
დავალების ტიპი |
ღია
კითხვები |
11 |
მისაღწევი
შედეგი |
წერის
დროს შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება/ წერითი კომუნიკაციის გამოყენებით წერითი
და ზეპირი უნარების განვითარება |
12 |
მიზანი |
მოსწავლეებმა
შეძლონ ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი
გამოყენება პრაქტიკაში |
13 |
შესრულებული
დავალების შედეგი და
ხარვეზები |
მოსწავლეთა
60% ხარვეზების გარეშე შეძლო ნასწავლი ლექსიკური და
გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი გამოყენება პრაქტიკაში, 40% - გარკვეული ხარვეზებით . |
14 |
რეკომენდაციები |
|
№3 |
საგანი |
ინგლისური |
1 |
მასწავლებელი |
ლელა იმნაიშვილი |
2 |
საფეხური |
საბაზო |
3 |
კლასი |
6ბ |
4 |
შეფასება |
განმსაზღვრელი |
5 |
შემაჯამებელი
დავალების რაოდენობა |
პირველ სემესტრში ოთხი |
6 |
თემატური
ბლოკი |
Nice to see you/ pr. tenses |
7 |
თემა |
Back to school |
8 |
საკითხი |
1. Use do/does 2. Use
personal and possessive pron. |
9 |
მიმართულება |
ლექსიკა/გრამატიკა |
10 |
შემაჯამებელი
დავალების ტიპი |
ღია
კითხვები |
11 |
მისაღწევი
შედეგი |
წერის
დროს შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება/ წერითი კომუნიკაციის გამოყენებით წერითი
და ზეპირი უნარების განვითარება |
12 |
მიზანი |
მოსწავლეებმა
შეძლონ ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი
გამოყენება პრაქტიკაში |
13 |
შესრულებული
დავალების შედეგი და
ხარვეზები |
მოსწავლეთა
55% ხარვეზების გარეშე შეძლო ნასწავლი ლექსიკური და
გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი გამოყენება პრაქტიკაში, 45% - გარკვეული ხარვეზებით . |
14 |
რეკომენდაციები |
|
შემაჯამებლის ნიმუში:
№4 |
საგანი |
ინგლისური |
1 |
მასწავლებელი |
ლელა იმნაიშვილი |
2 |
საფეხური |
საბაზო |
3 |
კლასი |
6ბ |
4 |
შეფასება |
განმსაზღვრელი |
5 |
შემაჯამებელი
დავალების რაოდენობა |
პირველ სემესტრში ოთხი |
6 |
თემატური
ბლოკი |
School mix |
7 |
თემა |
School subjects/ pr. simple |
8 |
საკითხი |
1. Unscrumble the questions
2. Use do/does |
9 |
მიმართულება |
ლექსიკა/გრამატიკა |
10 |
შემაჯამებელი
დავალების ტიპი |
ღია
კითხვები |
11 |
მისაღწევი
შედეგი |
წერის
დროს შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება/ წერითი კომუნიკაციის გამოყენებით წერითი
და ზეპირი უნარების განვითარება |
12 |
მიზანი |
მოსწავლეებმა
შეძლონ ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი
გამოყენება პრაქტიკაში |
13 |
შესრულებული
დავალების შედეგი და
ხარვეზები |
მოსწავლეთა
70% ხარვეზების გარეშე შეძლო ნასწავლი ლექსიკური და
გრამატიკული მასალის ერთმანეთთან დაკავშირება და მათი გამოყენება პრაქტიკაში, 30% - გარკვეული ხარვეზებით . |
14 |
რეკომენდაციები |
|
ეტაპი | საქმიანობა | განხორციელების ვადები | პასუხისმგებელი პირი | |||||
1 | მოსწავლეებისა და მშობლებისათვის ინფორმაციის მიწოდება და პროექტში ჩართვის მსურველების გამოვლინება | 9.12 | 12/16.12 | 1/2.02 | 3.02 | 7.02 | ლ.იმნაიშვილი | |
2 | კონკრეტული აქტივობების დაგეგმვა და საჭირო ინფორმაციის მოპოვება | ლ.იმნაიშვილი | ||||||
3 | შეხვედრა მანდატურის სამსახურთის წარმომადგენელთან | ლ.იმნაიშვილი | ||||||
4 | პოსტერების პრეზენტაცია | ლ.იმნაიშვილი | ||||||
5 | ფლაერების მომზადება და მათი გავრცელება თემში | ლ.იმნაიშვილი | ||||||
6 | ინტერვიუების ჩაწერა | 10.02 | ||||||
7 | განხორციელებული აქტივობების გაზიარება ინტერნეტ სივრცეში |
9. პროექტ-გაკვეთილი 4ბ კლასში წელიწადის დროები
10. სასკოლო პროექტი 3 მარტი -დედის დღე
,, დედა მიყვარხარ ... ჩემი ცხოვრება ხარ დე ... ყველაზე და ყველაფერზე მეტად მიყვარხარ დედა ... '' წრფელი გულის სიღრმიდან წამოსული თბილი სიტყვებით გილოცავთ დედებო 3 მარტს მე-14 საჯარო სკოლის მე-8ა კლასის მოსწავლეები და მათი დამრიგებელი ლ. იმნაიშვილი , დიდხანს ბედნიერ და ლამაზ, სიხარულითა
11. აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის პედაგოგიური ფაკულტეტის მიერ განხორციელებულ მასწავლებელთა მომზადების 60 კრედიტიანი პროგრამით გათვალისწინებული პროფესიული პრაქტიკა
12. 2022-23 სასწავლო წლის ანგარიში
ინგლისური ენის
მასწავლებლის ლელა იმნაიშვილის ანგარიში 2022-23 სასწავლო წლის პირველი სემესტრი
1.
ჩავატარე ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული
შემაჯამებელი სამუშაოები მე-6ბ/8ა/10ბ
კლასებში.
2.
მე-14 საჯარო სკოლაში კვლავ განაგრძობს ფუნქციონირებას ინგლისური ენის კლუბი მიმართულებთ
: წიგნის
სამყარო.
გთავაზობთ
კლუბში
განხორციელებულ
აქტივობებს
და
ლინკებს
სადაც
შეგიძლიათ
ნახოთ
ამ
აქტივობების
ამსახველი
ვიდეორგოლები
ოქტომბერი
1. ფიფქია SNOW WHITE . მოსწავლეებმა დაამაზადეს
ზღაპრების
წიგნები
და
ხატოვნად
წაიკითხეს
საკუთარი
ნამუშევრები.
მოსწავლეებმა
გამოიყენეს
წრიულად
კითხვის
ტექნიკა.აქტივობაში
ჩართულები
იყვნენ
მე-4
კლასის
მოსწავლეები.მათ მიერ დამზადებული
წიგნები
ასახავს
ზღაპრის
შინაარსს
საკუთარი
რედაქტირებით
.
2. AUSTRALIAN ANIMALS მე-6 კლასის მოსწავლეები
გაეცნენ
სახელმძღვანელოში
მოცემულ
ინფორმაციას
ავსტრალიური
ცხოველების
შესახებ
, მათ
ასევე
მოიძიეს
დამატებითი
ინფორმაციები
და
დაამზადეს
ბროშურები .
https://www.youtube.com/watch?v=MbvqiwyO2vo&t=9s
ნოემბერი:
1. უძველესი ხელნაწერების დამზადება დაძველების
ტექნიკის
გამოყენებით.
მე-6
კლასის
მოსწავლეებმა
დაამზადეს
ხელნაწერი
დოკუმენტები
( Making manuscripts ). შემდეგ ისაუბრეს მკვდარი ენების შესახებ
, როგორიცაა
ლათინური
, ეგვიტური
...
https://www.youtube.com/watch?v=tnaxLFClIyA
დეკემბერი:
1.მე-4 კლასის მოსწვლეებმა შექმნეს ზღაპარი სახელწოდებით ,, უცხოლპანეტელების მოულოდნელი
სტუმრობა
დედამიწაზე''
''Aliens Adventure on the Planet Earth'' თავადვე დაამზადეს წიგნები და დაასურეთეს, შემდეგ კი წაიკითხეს თავიანთი ზღაპრები, რომელიც გადავიღეთ და ავტვირთეთ You tube არხზე
https://www.youtube.com/watch?v=aKAMYqtmjNY&t=83s
3.
სპეც მასწავლებლთან ერთად შევადგინე ინდ. სამუშაო
გეგმა
4. კათედრაზე ასევე ჩატარდა
მოსწავლეთა კონფერენცია თემაზე დისკრიმინაცია და ბულინგი. კონფერენციამ
იმუშავა
შემდეგ
საკითხებზე-
ბულინგის
გამოვლენის
შემთხვევები
სასკოლო
საზოგადოებაში,
რასობრივი
და
რელიგიური
დისკრიმინაცია,
მაწანწალა
ძაღლების
მიმართ
ცრურწმენები
და
მათ
მიმართ
ძალადობა.
მოსწავლეებმა
გაამრავალფეროვნეს
საკუთარი
პრეზენტაციები
სახალისო
აქტივობებით,
რომელშიც
ჩართეს
დამსწრე
აუდიტორია.
კონფერენციას
წინ
უსწრებდა
ერთთვიანი
მოსამზადებელი
პერიოდი,
რომლის
განმავლობაში
მოსწავლეებმა
კონფერენციის
ორგანიზატორებისგან
მიიღეს
რეკომენდაციები
და
მითითებები
.მოსწავლეებმა
საკუთარი
პრეზენტაციები
გაამდიდრეს
ფერადი
პოსტერებით
და
სლაიდშოუებით
(POWER POINT).აღსანიშნავია, რომ მათ დიდი პასუხისმგებლობით მოეკიდნენ დავალებას
და
ღირსეულად
წარადგინეს
საკუთარი
ნამუშევრები.
განსაკუთრებული
ინტერესი
გამოიწვია 8ა კლასის მოსწავლეების
მიერ
განხორციელებულმა
აქტივობამ-თამაში,
რომელშიც
აქტიურად
ჩაერთო
დამსწრე
აუდიტორია.
5. მონაწილეობა მივიღე ი. ჯავახიშვილის სახელობის ტბილისის
სახელმწიფო უნივერსიტეტის ფსიქოლოგიისა და განათლების მაცნიერებათა ფაკულტეტის მიერ
გამართულ მე-11 ონლაინ კონფერენციაში ,, უნივერსიტეტი სკოლას - სკოლა უნივერსიტეტს’’
სადაც წარმოვადგინე თემა სახელწოდებით : ,, კრიტიკული აზროვნების უნარის განვითარებისათვის“
ინგლისური ენის მასწავლებლის ლელა იმნაიშვილის ანგარიში 2022-23 სასწავლო წლის მეორე სემესტრი
1. ჩავატარე ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული შემაჯამებელი სამუშაოები მე-6ბ/8ა/8ბ/10ბ კლასებში.
2.
მე-14 საჯარო სკოლაში კვლავ განაგრძობს ფუნქციონირებას ინგლისური ენის კლუბი მიმართულებთ
: წიგნის
სამყარო.
გთავაზობთ
კლუბში
განხორციელებულ
აქტივობებს
და
ლინკებს
სადაც
შეგიძლიათ
ნახოთ
ამ
აქტივობების
ამსახველი
ვიდეორგოლები
იანვარი/თებერვალი:
ინგლისური ენის კლუბი მუშაობს რამდენიმე მიმართულებით. ერთ-ერთი მიმართულება არის ,,წიგნების სამყაროში’’ სადაც მოსწავლეებმა უკვე განახორციელეს რამდენიმე აქტივობა, მათ შორის ყველაზე დიდი დაინტერესება გამოიწვია საკუთარი ზღაპრის შექმნამ, რომელსაც თავად გაუკეთეს დასურათება და წარმოგვიდგინეს კიდეც ინტერნეტ სივრცეში, თუმცა ამით არ დასრულებულა ჩვენი მუშაობა და კვლავ წარმოგიდგენთ ახალ ზღაპარს სახელწოდებით ,, სამპერკინელების თავგადასაველი დედამიწაზე’’ , რომელსაც გადაწყდა, რომ მოგვიანებით გადავიღებთ როგორც სერიალს და ავტვირთავთ ონლაინ სივრცეში. წარმატებები მინდა უსურვო ჩვენი კლუბის წევრებს.
მარტი/აპრილი:
მე-14 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის კლუბი, მე-4ა კლ. მოსწავლეები, წარმოგიდგენთ დაპირებულ თოჯინების თეატრს ,,სამპერკინელების თავგადასავალი დედამიწაზე''
3.
სპეც მასწავლებლთან ერთად შევადგინე ინდ. სამუშაო
გეგმა
4. ვითანამშრომლე სტუდენტთან
, დავგეგმეთ ერთობლივი გაკვეთილები, პროექტები და სხვადასხვა აქტივობები
5. დირექტორმა წამადგინა
მასწავლებლის სტატუსის ასამაღლებლად, გარკვეული ეტაპების წარმატებით გავლის შემდეგ
მივიღე დადებითი პასუხი და წამყვანი მასწავლებლის სტატუსი შეიცვალა მენტორით.
6. სტუდენტთან თანამშრომლობა
60 კრედიტიანი პროგრამის ფარგლებში
7. ექსკურსია სადამრიგელო კლასთან ბათუმის დელფინარიუმში, გონიოს ციხეში და დენდროლოგიურ პარკში
https://sway.office.com/miLQ5WtsOheoWgVP?ref=Link&loc=mysways
No comments:
Post a Comment