სსიპ ქ. ქუთაისის # 14 საჯარო სკოლის უცხოური ენების კათედრაზე 2014 -15 სასწ. წელს განხორციელებული აქტივობები
მოსწავლეთა კონფერენცია : დედამიწის დღე ჩვენს სკოლაში
22 აპრილს აღინიშნება დედამიწის დღე.ამ ღირშესანიშნავ თარიღთან დაკავშირებით ინგლისური ენის კათედრამ მოაწყო მოსწავლეთა სასკოლო კონფერენცია, რომელიც მიძღვნილი იყო გარემოს დაცვას. ეს აქტივობა განხორციელდა სასკოლო პროექტის SAVE THE WORLD ( გადავარჩინოთ სამყარო) ფარგლებში, რომელიც დაიგეგმა გასული წლის გაზაფხულზე .კონფერენციაში მონაწილეობა მიიღეს 7-10 კლასის მოსწავლეებმა. მათ წარმოადგინეს საკუთარი ნამუშევრები ისეთ აქტუალურ თემებზე, როგორიცაა გარემოს სუფთად დაცვა, წყლის და ჰაერის დაბინძურების პრობლემა, ბუნების დაცვის საერთაშორისო ორგანიზაციები . კონფერენციას წინ უსწრებდა ერთთვიანი მოსამზადებელი პერიოდი, რომლის განმავლობაში მოსწავლეებმა კონფერენციის ორგანიზატორებისგან, ლელა იმნაიშვილისგან და ნინო კანდელაკისგან რეკომენდაციები და მითითებები მიიღეს.მოსწავლეებმა საკუთარი პრეზენტაციები გაამდიდრეს ფერადი პოსტერებით და სლაიდშოუებით (POWER POINT).აღსანიშნავია, რომ მათ დიდი პასუხისმგებლობით მოეკიდნენ დავალებას და ღირსეულად წარადგინეს საკუთარი ნამუშევრები. განსაკუთრებული ინტერესი გამოიწვია მე-71 კლასის მოსწავლეების მიერ ქრისტინე ერისთავის და მარიამ ნემსაძის მიერ განხორციელებული აქტივობა-თამაში, რომელშიც აქტიურად ჩაერთო დამსწრე აუდიტორია. განსაკუთრებული აქტიურობით გამოირჩეოდნენ მე-71,მე-82, მე-91, მე -92კლასების მოსწავლეები.პრეზენტაციის შემდეგ მოხდა ნაშრომების შეფასება წინასწარ შედგენილი შეფასების კრიტერიუმის მიხედვით. მონაწილე მოსწავლეებმა დაუწერეს ქულები თითოეულ თემას და გამოავლინეს გამარჯვებული თემა SAVE THE ENVIRONMENT მ.ნემსაძე, ქ.ერისთავი მე-71 კლ.( დამრ. ნ.სტურუა, მასწ. ნ.კანდელაკი).ასევე მაღალი შეფასება მიიღო მე-82 კლასის მოსწავლეების ანა ყიფიანის და ბაქარ ოქროპილაშვილის მიერ წარმოდგენილმა თემებმა. კონფერენციას დაესწრო სკოლის დირექტორი ქ. ნონა ჩუბინიძე და სკოლის სასწავლო ნაწილის გამგე ქ-ნ. ჯული ჩუმბაძე და ინგლისური ენის მასწავლებლები.
სსიპ ქუთაისის მე-14 საჯარო სკოლა მოსწავლეთა კონფერენცია ინგლისურ ენაში თემაზე:" Save The World”
შეფასების ფურცელი
შეფასება ხდება 5 ქულიანი სისტემით. შემოხაზეთ ის ქულა, რომელსაც მიიჩნევთ შესაბამისს.
სსიპ ქუთაისის მე-14 საჯარო სკოლა მოსწავლეთა კონფერენცია ინგლისურ ენაში თემაზე:" Save The World”
#
|
კონფერენციის მონაწილე,
თემა
|
თემის აქტუალობა
|
პრეზენტაციის უნარი - ვიზუალური მხარე, წარდგენის ეფექტურობა
|
აუდიტორიის ჩართულობა
|
1.
|
მარიამ ნემსაძე, ქრისტინე ერისთავი, 71 კლ.
Save the environment
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
2.
|
ანი ნემსიწვერიძე,71 კლ.
Save the environment
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
3.
|
საბა ცნობილაძე, დათო მეტრეველი 71 კლ.
Nature Disasters
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
4.
|
მარიამ მაჭარაძე,ანანო ფახურიძე 71 კლ.
Save the environment
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
5.
|
ამირან მახარაძე,საბა მაწკეპლაძე 71 კლ.
Save the environment
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
6.
|
ანა ყიფიანი,ბაქარ ოქროპილაშვილი82 კლ.
GREEN EARTH
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
7.
|
ეკა მაშანეიშვილი,ქეთი ავალიანი,მარიამ ღვინჯილია, 82 კლ.WATER POLLUTION
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
8.
|
თამარ ფოფხაძე, მარიამ დიაკონიძე,82 კლ.
Pollution
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
9.
|
ანა ხაჭაპურიძე,82 კლ.
THE PROBLEM OF POLLUTION
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
10.
|
ანი სვანიძე , 91 კლ.
International Organizations
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
11.
|
ქეთი სვანიძე , 91 კლ.
Environmental Pollution
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
12.
|
ნინი ხარაიშვილი,მაია გულუა,ლედიჩანქსელიანი,
ხატია ხარაზიშვილი,ანა გუჯეჯიანი 93
Pollution of the Ocean
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
13.
|
ნინო კვანტიძე, მეგი ჭუმბურიძე ,101
Global Warming
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
14.
|
დიმიტრი დვალაძე ,111 კლ
Environment
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
სამოდელო გაკვეთილები:
1. სამოდელო გაკვეთილი ინგლისურ ენაში
გაკვეთილის თემა: ,,ოკეანისა და ტბების ფრინველები“
‘’Birds of the oceans and lakes“
სწავლების საფეხური: 5ა კლასი
მოსწავლეთა პროფილი: 28
პედაგოგი: ლელა იმნაიშვილი
თარიღი: 25.11.14
გაკვეთილის აქტუალობა: გაკვეთილი ეხება ისეთ თემას როგორიცაა :
ოკეანისა და ტბების ფრინველები.
მისაღწევი შედეგი და ინდიკატორები : უცხ.დ. IV 1-4,8,9,11,12.
გაკვეთილის მიზანი: თანამედროვე ტექნოლოგიების დახმარებით ოკეანისა და
ტბების ფრინველების, მათი თავისებურებებისა და
საცხოვრებელი გარემოს შესახებ დამატებითი
ინფორმაციის მიღება.
წინასწარი ცოდნა: მოსწავლეები გაიხსენებენ რა იციან ამ ფრინველების შესახებ.
სასწავლო მასალა და რესურსები: ინგლისურის სახელმძღვანელო და მოსწავლის რვეული
“English World“ დ.4, ვიდეო მასალა, CD დისკი,
კომპიუტერი და პროექტორი, საწერ კალამი,
წებოვანი ფურცლები, ვატმანის ქაღალდი .
გაკვეთილის მიმდინარეობა:
1. მისალმება და სიის ამოკითხვა 5წთ.
2.’’Mind Map” საშინაო დავალებაში მოცემული ტექსტის მიხედვით 5წთ.
მოხალისე მოსწვლეები ერთმანეთს დაუკავშირებენ
მოცემულ ინფორმაციასა და სურათებს.
3.კითხვა : მოსწავლეები წაიკითხავენ და გადათარგმნიან ტექსტს და 5წთ.
შეამოწმებენ რამდენად სწორად არის ინფორმაცია
დაკავშირებული სურათთან.
4.სლაიდ შოუ: მოსწავლეები ნახავენ სლაიდს და სლაიდში მოცემული 3წთ.
ინფორმაციის შესაბამისად შეასრულებენ მომდევნო აქტივობას.
5.აქტივობა წყვილებში: მოსწავლეები ერთმანეთთან დააკავშირებენ სურათებსა 5წთ.
და წინადადებებს.
6.მოსმენა: მოსწავლეები მოისმენენ ტექსტს და შეასრულებენ მომდევნო აქტივობას 5წთ.
7.ინდივიდუალური სამუშაო : მოსმენილი ტექსტიდან გამომდინარე მოსწავლეები
დააწყობენ ინფორმაციას თანმიმდევრობით 5წთ.
# 2 დავალებას 29-ე გვერდზე მოსწავლის რვეულში.
9. თითეული ჯგუფიდან ერთ-ერთ მოსწავლე წარმოადგენს შესრულებულ 5წთ.
დავალებას.
10. საშინაო დავალება: წიგნში გვ.40 # 2 წერით: ჩამოაყალიბეთ საკუთარი 2წთ.
მოსაზრება მოცემულ კითხვებზე.
რეფლექსია
გაკვეთილის მიზანი: თანამედროვე ტექნოლოგიების დახმარებით ოკეანისა და ტბების ფრინველების, მათი თავისებურებებისა და საცხოვრებელი გარემოს შესახებ დამატებითი ინფორმაციის მიღება მიღწეულ იქნა სხვადასხვა აქტივობების მეშვეობით, რაც გამოიხატა იმაში რომ მოსწავლეებმა შეძლეს მიწოდებული ინფორმაციების მიხედვით სხვადასხვა ტიპის სავარჯიშოების შესრულება. მაგალითისთვის: სლაიდ შოუს ნახვის შემდეგ მოსწავლეებმა შეასრულეს სავარჯიშო რომლის პირობა იყო სლაიდში მოცემული ინფორმაციის დაკავშირება შესაბამის სურათებთან ან აუდიო დისკზე მოსმინეს ტექსტი რის შემდეგაც შეასრულეს დავალება ამგვარი პირობით:დააწყვეთ წინადადებები მოსმენილ ტექსტში მოცემული თანმიმდევრობით და მომდევნო გაკვეთილზე წარმოადგინეს სახელმძღვანელოში 40-ე გვ.-ზე მოცემული # 2 სავარჯიშო საშინაო დავალების სახით .
მოსწავლეთა უმრავლესობის ჩართულობის მიზნით გამოყენებული იქნა არა მარტო ინდივიდუალური აქტივობები არამედ აქტივობა წყვილებში და ჯგუფური მუშაობაც.
მოსწავლეებში მოტივაციის ამაღლების და მათი უნარებისა და შესაძლებლობების გამოვლენის მიზნით გამოვიყენე როგორც აუდიო ასევე ვიდეო მასალები, ხოლო თვალსაჩინოებების დამზადებაში მონაწილეობა მიიღეს თავად მოსწავლეებმა, კათედრაზე არსებული კომპიუტერული ტექნიკის საშუალებით მოიძიეს და ამობეჭდეს შავ-თეთრი სურათები და თავადვე გააფერადეს .
გაკვეთილს ესწრებოდნენ :
დირექტორის მოადგილე : ჯულიეტა ჭუმბაძე( ინგლისური ენის სპეციალისტი),
კათედრის წევრები: ელენე ჩუმაშვილი აზა გაზდელიანი
ნინო კანდელაკი ლია იმედაძე
5ა კლასის დამრიგებელი: ელისო ბაქრაძე
2. სამოდელო გაკვეთილი ინგლისურ ენაში
გაკვეთილის თემა: „ცეკვების ფესტივალი“
„A dance festival“
სწავლების საფეხური 6 კლასი.
მოსწავლეთა პროფილი: 29.
პედაგოგი: აზა გაზდელიანი.
თარიღი: 25.12.14
გაკვეთილის თემა : ყველაფერი შოუს შესახებ.’’All about Show’’.
გაკვეთილის მიზანი: თანამედროვე ტექნოლოგიების დახმარებით სხვადასხვა ქვეყნების, მათი ეროვნული კულტურის (ცეკვების) შესახებ ინფორმაციის მიღება.
წიმასწარი ცოდნა: მოსწავლეები გაიხსენებენ რა იციან შოუს (სანახაობების) შესახებ.
მისაღწევი შედეგი და ინდიკატორი: უცხ.დ.IV 1_4,8,9,11,12.
სასწავლო მასალა და რესურსები: სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული.,ვიდეო მასალა, CD დისკი,კომპიუტერი და პროექტორი, საწერ კალამი, წებოვანი ფურცლები.
გაკვეთილის მიმდინარეობა:
1) მისალმება და სიის ამოკითხვა. 3წთ
2) Warm_ up.Opposites. მოსწავლეები აწყვილებენ ერთმანეთთან
საპირისპირო მნიშვნელობის სიტყვებს. 3წთ
3) კითხვა: ბავშვები აკვირდებიან სურათებს
და თვითონვე ხსნიან სათაურის მნიშვნელობას სხვადასხვა დეფინიციებით. წაიკითხავენ და გადათარგმნიან ტექსტს და ამოწმებენ რამდენად სწორად არის ინფორმაცია დაკავშირებული
სურათთან. 5წთ.
4)ახალ სიტყვებზე მუშაობა: მოსწავლეები მუშაობენ წყვილებში და ახალ სიტყვებზე ადგენენ წინადადებებს. 5წთ
5) სლაიდ შოუ: მოსწავლეები ნახავენ სლაიდს და სლაიდში მოცემული ინფორმაციის შესაბამისად შეასრულებენ მომდევნო
აქტივობას. 3წთ
6)აქტივობა წყვილებში: მოსწავლეები ერთმანეთთან დააკავშირებენ სურათებს და წინადადებებს. 5წთ
7)მოსმენა:მოსწავლეები მოისმენენ ტექსტს და შეასრულებენ მომდევნო აქტივობას. 5წთ
8)აქტივობა წყვილებში: მოსმენილი ტექსტიდან მოსწავლეები დააწყობენ წინადადებებს თანმიმდევრობით და შეადგენენ მოკლე
ტექსტს. 5წთ
9) ინდივიდუალური სამუშაო: მოსწავლეები ასრულებენ #3დავალებას w/b გვ42 გვ.43 5 წთ
10)ვიდეო ფილმების ჩვენება.ბავშვები ნახავენ მოკლე ვიდეო ფილმებს ტექსტიდან გამომდინარე. 10წთ.
3 სამოდელო გაკვეთილის გეგმა
3 1 კლასი
ინგლისური ენა. მასწავლებელი ნ. კანდელაკი
თარიღი : 23.01. 2015
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
მოვუსმინოთ მუსიკას
LET’S LISTEN TO MUSIC
|
სწავლების საფეხური
|
მე-3 კლასი. დ .III.
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
კლასში 28 მოსწავლეა. არ არის განსაკუთრებული საჭიროების მქონე მოსწავლე.
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
.1.გაკვეთილი ეყრდნობა წინათ შესწავლილი ლექსიკური ერთეულების ცოდნას.
2.აქტუალურია და საინტერესო შეიტყონ მოსწავლეებმა ,თუ რა მუსიკის მოსასმენი მოწყობილობები არსებობს
3.ინგლისურ ენაზე ფაქტობრივი ინფორმაციის გაცნობა
4. ინგლისური სიმღერის კარაოკეზე მოსმენა და მისი შესრულება
|
გაკვეთილის მიზანი და შედეგები
|
გავაცნო და შევასწავლო მოსწავლეებს უძველესი და თანამედროვე მუსიკალური დანადგარების შესახებ
მოსწავლეები ახალ ლექსიკურ ერთეულებს გამოყენებით გადმოცემენ საკუთარ აზრს უცხ.დ.III.18. მოსწავლეები აქტიურად ჩაებმებიან სასწავლო პროცესში,უცხ.დ.III.21. მოსწავლეს
შეძლებენ სხვადასხვა
ხერხის გამოყენებას
ლექსიკური მასალის
ასათვისებლად.
.მოსმენა-უცხ.დ.III.3.მოსწავლეები
შეძლებენ მოსმენილი
მცირე ზომის აღწერითი/ ნარატიული ხასიათის
ილუსტრირებული
ტექსტის გაგებას. უცხ.დ.III.6. მოსწავლეები გამოიმუშავებენ ა ხმამაღალი კითხვის ელემენტარული უნარ-ჩვევას.
უცხ.დ.III.5. მოსწავლეები შეძლებენ ილუსტრირებული ტექსტების გაგებას და მათში ინფორმაციის მოძიებას;უცხ.დ.III.14. მოსწავლეები შეძლებენ ინფორმაციის ამოცნობას კულტურის სფეროდან;-უცხ.დ.III.10. მოსწავლეები შეძლებენ ტექსტების ზეპირად თქმას და ლექსიკური ცოდნის გამოვლენას.
|
წინასწარი ცოდნა
|
1.საჭიროა გრამატიკული ფორმების (Past Simple of Irregular verbs , Degrees of Comparison of Adjectives)ფლობა.
2. გარკვეული ლექსიკური მასალის ფლობა, როგორიცაა : machine, singer, trumpet, drum, violin.
3. ინგლისურ ენაზე ინსტრუქციების გაგება , როგორიცაა: listen, clap, open, close, say, come, clean, stick
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
1. როგორ იყენებენ მოსწავლეები ახალ ლექსიკურ ერთეულებს.
2. მოსწავლეების მიერ ტექსტის ინტერპრეტირება.
|
სასწავლო მასალა
და ტექნიკური რესურსები
|
1.დაფა
2.ცარცი
3.ფლიპჩარტი
4.სახელმძღვანელო English World,Level 3,Macmillan.
5.აუდიოპლეიერი (СD Player,Disc 2 )
6. მუსიკალრი ინსტრუმენტების და დანადგარების ფოტოები ან სურათები , 5 ცალი
7. პროექტორი
8.პერსონალური კომპიუტერი, ე.წ. ლეპტოპი
9. კომპიუტერული პროგრამების გამოყენება:MS OFFICE WORD 2007, WINDOWS PLAYER, MOVIE MAKER,
http://youtube.com/watch?v=ZBjFYW_TrdM
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
1.ორგანიზაციული მომენტი:მისალმება, სიის ამოკითხვა, -1 წ.
2.აქტივობა-მოთელვა (Warming Up Activity– Matching pictures with the words) სურათების და სიტყვების შესაბამება .მოსწავლეები მოახდენენ სურათების სიტყვებთან შესაბამებას.
უცხ.დ.III.18. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში,უცხ.დ.III.21. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
ხერხის გამოყენება
ლექსიკური მასალის
ასათვისებლად.
3-5 წუთი
3.აქტივობა: სიტყვების ძებნა Word Search -მოსწავლეები მოძებნიან 8 სიტყვას თემაზე
” მუსიკა“.თითოეულ მოსწავლეს მიეცემა დავალება ფურცელზე, ხოლო დაფაზე ფლიპჩარტზე არის გამოსახული იგივე დავალება უფრო დიდ ფორმატზე. მოსწავლეები მოძებნიან სიტყვებს თავიანთ ფუცლებზე და შემდეგ თითოეული გამოვა დაფასთან და შემოხაზავს ფლიპჩარტზე.პროცესში,უცხ.დ.III.21. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
ხერხის გამოყენება
ლექსიკური მასალის
ასათვისებლად.
- 5 წ.
4.აქტივობა: მოსმენა: Listening .მოსწავლეები მოუსმენენ ტექსტს მუსიკის მოსასმენ მოწყობილობების შესახებ . უცხ.დ.III .4. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს მოსმენის უნარ_ჩვევები.book, Unit 5 , pg 56, 57 - 3 წ.
5. აქტივობა : კითხვა Reading მოსწავლეები წაიკითხავენ ტექსტს ხმამაღლა და მოემზადებიან უპასუხონ კითხვებს . უცხ.დ.III .6. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის ელემენტარული უნარ-ჩვევა. მოსწავლეები ყურადღებით გაეცნობიან ინფორმაციას და მოემზადებიან უპასუხონ კითხვებს- 5-7 წ.
6. .აქტივობა: პრეზენტაციის ყურება . Watching the Power Prezentation. მასწავლებელი პროექტორით აჩვენებს პრეზენტაციას მუსიკალურ დანადგარებზე და მოემზადებიან უპასუხონ კითხვებს 1-2 წ.
7.აქტივობა: კითხვებზე პასუხის გაცემა. Answering the questions. მოსწავლეებს მიეცემათ კითხვები და ისინი უპასუხებენ მათ.უცხ.დ.III.5. მოსწავლეს შეუძლია ილუსტრირებული ტექსტების გაგება და მათში ინფორმაციის მოძიება.- 5 წუთი
8.აქტივობა : დეფინიციების და სიტყვების შესაბამება .Matching words with their definitions. თითოეულ მოსწავლეს მიეცემა დავალება ცალკეულ ფურცელზე და ისინი ინდივიდუალურად შეასრულებენ მას.შემდეგ მოხდება დავალების შემოწმება -5 წ.
9. აქტივობა :გრამატიკაზე მუშაობა: ჩასვით ზმნები : Complete the sentences with the verbs . მოსწავლებს მიეცემათ დავალება და ისინი იმდივიდუალურად შეასრულებენ მას. -5 წ.
10.აქტივობა :კარაოკეს ყურება- სიმღერის შესრულება :Watching and singing karaoke. მასწავლებელი ახსენებს კიდევ ერთ მუსიკის მოსასმენ მოწყობილობას- კარაოკეს და აჩვენებს მოსწავლეებს სიმღერას. შემდეგ ყველა მოსწავლე ერთად შეასრულებს სიმღერას.
http://youtube.com/watch?v=ZBjFYW_TrdM
.უცხ.დ.III.14. მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაციის ამოცნობა კულტურის სფეროდან. მოსწავლეებმა უყურეს 3.5 წუთიან ვიდეოს -სიმღერას .აქტივობა ემსახურება მოსწავლეებმა გაამყარონ მოსმენილი , წაკითხული და გაანალიზებული ინფორმაცია შესაჯამებლად . – 5
წუთი
11. საშინაო დავალების მიცემა: Book , pg. 63
|
სამოდელო გაკვეთილის შეფასების კრიტერიუმი
კრიტერიუმი
შკალა
|
დაბალი
მწვანე ფერის სმაილიკი
|
საშუალოზე
დაბალი
ლურჯი ფერის სმაილი
|
საშუალოზე
მაღალი
ნარინჯისფერი სმაილიკი
|
უმაღლესი
იასამნისფერი, წითელი ფერის სამილიკი
|
კითხვა
ტექსტში ორიენტაცია
ინტონაციისა და მახვილის სწორად გამოყენება
გამოთქმა
წაკითხულის შინაარსის გაგება
|
კითხვის ტექნიკას ფლობს სუსტად, ვერ გამოყოფს მთავარ აზრს, სიტყვებს არასწორად წარმოთქვამს, წაკითხულის შინაარს ვერ იგებს.
|
სწორად კითხულობს ცალკეულ სიტყვებს,ინტონაციას ვერ აკონტროლებს, ზოგიერთ სიტყვებს სწორად წარმოთქვამს, წინადადების და აბზაცის შინაარს ერთიანობაში ძნელად იგებს
|
სწორად კითხულობს სიტყვებს, სწორად იყენებს ინტონაციას, წაკითხულის შინაარს ნაწილობრივ იგებს. ტექსტში ახერხებს დახმარებით ორიენტაციას.
|
კითხულობს ხმამაღლა, მკვეთრად , სწორად იყენებს ინტონაციას, სეუძლია ემოციის გადმოცემა. ტექსტში . დამოუკიდებლად ორიენტირებს ტექსტში
|
ტექსტის ანალიზი
მოცემულ თემაზე საუბრის/მსჯე–ლობის უნარი
|
მოსწავლე გებულობს ცალკეულ სიტყვებს და წინადადებებს მაგრამ ვერ აკეთებს ანალიზს
|
მოსწავლე ნაწილობრივ გებულობს ტექსტის შინაარს
|
მოსწავლემ კარგად გაიგო ტექსტი და შეუძლია ანალიზის გაკეთება
|
მოსწავლე ზუსტად გებულობს ტექსტის მთავარ აზრს და აკეთებს სწორ ანალიზს
|
ჯგუფური მუშაობა., პრეზენტაცია
ჩართულობა, ჯგუფში თანამშრომლობა
|
არ შეუძლია, ვერ გადმოსცემს აზრს
|
ცდილობს მაგრამ არ გამოსდის, საჭირო რჩევებს ვერ აძლევს ჯგუფს
|
გარკვეულწილად ჩართულია ჯგუფის მუშაობაში
|
შეთანხმებულად მუშაობს ჯგუფთან, აქვს ლიდერის თვისებები
|
შენიშვნა
|
პროექტი-გაკვეთილები:
1.
პროექტი - გაკვეთილი ინგლისურ ენაში
გაკვეთილის თემა: ,,გასაოცარი ცვლილებები“
‘’Amazing Changes“
სწავლების საფეხური: 5ა კლასი
მოსწავლეთა პროფილი: 28
პედაგოგი: ლელა იმნაიშვილი
თარიღი: 17.02.2015
განხორციელებული აქტივობა: პროექტის პრეზენტაცია.
მისაღწევი შედეგი და ინდიკატორები : უცხ.დ. IV 24-29
გაკვეთილის მიზანი: თანამედროვე ტექნოლოგიების
გამოყენებით ბუნების საოცარი
ცვლილებების აღწერა და პრეზენტაცია .
წინასწარი ცოდნა: მოსწავლეები გამოიყენებენ
სახელმძღვანელოში მოცემულ
ინფორმაციებს.
სასწავლო მასალა და რესურსები: ინგლისურის სახელმძღვანელო და მოსწავლის რვეული
“English World“ დ.4, ვიდეო მასალა, ფოტო სურათები ,
CD დისკი , კომპიუტერი და პროექტორი, საწერ კალამი,
ფერადი ფანქრები , მარკერები , წებოვანი ფურცლები,
ვატმანის ქაღალდი .
გაკვეთილის მიმდინარეობა:
1. მისალმება და სიის ამოკითხვა 5წთ.
2. მოსწავლეთა ჯგუფების მიერ პრეზენტაციების წარმოდგენა :
ა. პაუერ პოინტში მომზადებული პრეზენტაცია პეპელაზე . 5წთ.
პეპლების დამზადება ფერადი ქაღალდებით.
ბ. პრეზენტაცია პოსტერის დახმარებით თემაზე : „ როგორ მზადდება საქსოვი ძაფი ‘’,
მოცემული თემის ამსახველი ვიდეო რგოლები . 5წთ.
პრაქტიკულად განხორციელებული აქტივობა: ქსოვა
გ. პრეზენტაცია პოსტერის დახმარებით თემაზე : „ნემსიყლაპია’’ 3წთ.
დ. კვლევის მიმდინარეობის და შედეგის პრეზენტაცია ვიდეო რგოლის დახმერაბით თემაზე : „როგორ ვითარდება მცენარე თესლისაგან „ 5წთ.
ე. პაუერ პოინტში მომზადებული პრეზენტაცია თემაზე: „ სამოთხის ჩიტი“ და ვიდეო რგოლი 5წთ.
3.სახელმძღვანელოში მოცემული ტექსტის კითხვა 5წთ.
4. ტექსტში აღწერილი მოვლენის ამსახველი ვიდეო რგოლი 2წთ.
5. სახალისო ფაზლი თემაზე : „გასაოცარი ცვლილებები“ 5წთ.
6. მოსწავლეების მიერ დამზადებული პეპლებისა და ნაქსოვი ნივთის 5წთ.
გადაცემა დამსწრე საზოგადოებისათვის.
საკლასო პროექტები:
1.‘’Golden mask of Chapichapi“
გაკვეთილის თემა: ,,ჩაპიჩაპის ოქროს ნიღაბი“
‘’Golden mask of Chapichapi“
სწავლების საფეხური: 4ბ კლასი
მოსწავლეთა პროფილი: 25
პედაგოგი: ლელა იმნაიშვილი
თარიღი: 23.03.2015
განხორციელებული აქტივობა: ნიღბების დამზადება
მისაღწევი შედეგი და ინდიკატორები : უცხ.დ. IV 24-29
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები ინგლისურ ენაზე
აღწერენ და თავიანთი ფანტაზიით
დაამზადებენ ჩაპიჩაპის ნიღბებს და
სხვადასხვა სამკაულებს და მოაწყობენ
გამოფენას.
წინასწარი ცოდნა: მოსწავლეები გამოიყენებენ
სახელმძღვანელოში მოცემულ
ინფორმაციებს.
სასწავლო მასალა და რესურსები: ინგლისურის სახელმძღვანელო და მოსწავლის რვეული
“English World“ დ.4, ფერადი
ფურცლები და ფანქრები.
გაკვეთილის მიმდინარეობა:
1. მისალმება და სიის ამოკითხვა 5წთ.
3. სახელმძღვანელოში მოცემული ტექსტის კითხვა 10 წთ.
2. მოსწავლეთა ჯგუფების მიერ ნიღბების დამზადება. 15 წთ.
4. გამოფენის მოწყობა : 10 წთ.
5. საუკეთესო ნიღბის დასახელება 5წთ.
2. ‘’Old customs of the modern world“
გაკვეთილის თემა: ,,თანამედროვე მსოფლიოს ძველი ტრადიციები“
‘’Old customs of the modern world“
სწავლების საფეხური: 4ბ კლასი
მოსწავლეთა პროფილი: 25
პედაგოგი: ლელა იმნაიშვილი
თარიღი: 5.03.2015
განხორციელებული აქტივობა: პოსტერის დამზადება
მისაღწევი შედეგი და ინდიკატორები : უცხ.დ. IV 24-29
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები გაეცნონ სხვადასხვა
ხალხების ძველ ტრადიციებს
წინასწარი ცოდნა: მოსწავლეები გამოიყენებენ
სახელმძღვანელოში მოცემულ
ინფორმაციებს.
სასწავლო მასალა და რესურსები: ინგლისურის სახელმძღვანელო და მოსწავლის რვეული
“English World“ დ.4, ფოტოები, მარკერები, ფერადი
ფურცლები , ვატმანის ქაღალდი.
გაკვეთილის მიმდინარეობა:
1. მისალმება და სიის ამოკითხვა 5წთ.
3. სახელმძღვანელოში მოცემული ტექსტის კითხვა 15 წთ.
2. მოსწავლეთა ჯგუფის მიერ პოსტერის დამზადება. 15 წთ.
4. მოსწავლეთა ჯგუფის მიერ პრეზენტაციის წარმოდგენა : 5 წთ.
5. საშინაო დავალება 5წთ.
3. ‘’Crafts“
გაკვეთილის თემა: ,,ხელნაკეთი ნივთები“
‘’Crafts“
სწავლების საფეხური: 4ბ კლასი
მოსწავლეთა პროფილი: 25
პედაგოგი: ლელა იმნაიშვილი
თარიღი: 23.12.2014
განხორციელებული აქტივობა: პოსტერის დამზადება
მისაღწევი შედეგი და ინდიკატორები : უცხ.დ. IV 24-29
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებში ტრანსფერის უნარის
განხორციელება .
წინასწარი ცოდნა: მოსწავლეები გამოიყენებენ
სახელმძღვანელოში მოცემულ
ინფორმაციებს.
სასწავლო მასალა და რესურსები: ინგლისურის სახელმძღვანელო და მოსწავლის რვეული
“English World“ დ.4, პლასტელინი, მარკერები, ვატმანის
ქაღალდი.
გაკვეთილის მიმდინარეობა:
1. მისალმება და სიის ამოკითხვა 5წთ.
3. სახელმძღვანელოში მოცემული ტექსტის კითხვა 15 წთ.
2. მოსწავლეთა ჯგუფების მიერ პლასტელინებით სხვადასხვა საყოფაცხოვრებო
ნივთების დამზადება. 15 წთ.
4. მოსწავლეთა ჯგუფის მიერ პრეზენტაციის წარმოდგენა : 5 წთ.
5. საშინაო დავალება 5წთ.
4. ‘’Amazing Changes“
გაკვეთილის თემა: ,,გასაოცარი ცვლილებები“
‘’Amazing Changes“
სწავლების საფეხური: 5ბ კლასი
მოსწავლეთა პროფილი: 26
პედაგოგი: ლელა იმნაიშვილი
თარიღი: 23.02.2015
განხორციელებული აქტივობა: პროექტის პრეზენტაცია.
მისაღწევი შედეგი და ინდიკატორები : უცხ.დ. IV 24-29
გაკვეთილის მიზანი: ბუნების საოცარი ცვლილებების
აღწერა და პრეზენტაცია .
წინასწარი ცოდნა: მოსწავლეები გამოიყენებენ
სახელმძღვანელოში მოცემულ
ინფორმაციებს.
სასწავლო მასალა და რესურსები: ინგლისურის სახელმძღვანელო და მოსწავლის რვეული
“English World“ დ.4, ფოტო სურათები ,CD დისკი , საწერ
კალამი, ვატმანის ქაღალდი ,
ფერადი ფანქრები , მარკერები , წებოვანი ფურცლები.
გაკვეთილის მიმდინარეობა:
1. მისალმება და სიის ამოკითხვა 5წთ.
3. სახელმძღვანელოში მოცემული ტექსტის კითხვა 15 წთ.
2. მოსწავლეთა ჯგუფის მიერ პოსტერზე მუშაობა 15 წთ.
4. მოსწავლეთა ჯგუფის მიერ პრეზენტაციის წარმოდგენა : 5 წთ.
5. სახალისო ფაზლი თემაზე : „გასაოცარი ცვლილებები“ 5წთ.
აქტივობა # 2
ინგლისური კლუბის წევრ მოსწავლეებს დაუმზადდა საწევრო ბარათები. ბარათების მოქმედების ვადაა ერთი სასწავლო წელია. მოსწავლეები დიდი სიხარულით შეხვდნენ ამ სიახლეს .
აქტივობა # 3
კლუბის წევრებმა შემოგვთავაზეს პოსტერები , რომლებიც განხორციელდა პროექტის
" Pear Tree Farm " ფარგლებში .
აქტივობა # 4
კლუბის წევრებმა სამომავლოდ დაგეგმილი აქტივობისათვის ფერადი ქაღალდებისაგან გამოჭრეს ინგლისური ასოები და მხატვრულად გააფორმეს ისინი, ასევე გააფერადეს ასოების შესაბამისი ნახატები რომლებიც სკოლის პრინტერის საშუალებით ამოვბეჭდეთ გუგლის საძიებო სისტემიდან.
აქტივობა # 5
მომზადდა საახალწლო ღონისძიება რომლის ფარგლებში კლუბის მონაწილე ბავშვებმა წარმოგვიდგინეს სკეჩი ინგლისურ ენაზე ანბანის შესახებ , გაიმართა ინტერაქცია : ინგლისური ანბანის პირვეკლასელებისთვის განმეორება- განმტკიცების მიზნით , კლუბის მოსწავლეები პირველკლასელებთან ერთად შეეგებნენ დამდეგ ახალ წელს ინგლისურენოვანი ლექსებითა და სიმღერებით.
აქტივობა # 6
აქტივობა # 7
2014-15 სასწავლო წელს მე-14 საჯარო სკოლაში ფუნქციონირება დაიწყო ინგლისური ენის კლუბმა, რომელიც ორი მიმართულებით მუშაობდა : 1. პროექტებზე მუშაობა და 2. დრამატული წრე. ერთი წლის განმავლობაში კლუბში მრავალი აქტივობა განხორციელდა და მუშაობამ საკმაოდ ხალისიანად და ნაყოფიერად ჩაიარა. წლის ბოლოს კი , როგორც ეს თავიდანვე იყო განსაზღვრული კლუბის აქტიურ მონაწილეებს გადაეცათ სამახსოვრო სერთიფიკატები
English Club
ქუთაისის # 14 საჯარო სკოლაში 2014-2015 სასწავლო წელს ჩამოყალიბდა ინგლისური ენის კლუბი , ხელმძღვანელები ნინო კანდელაკი და ლელა იმნაიშვილი.
კლუბში გაწევრიანებული არიან დაწყებითი საფეხურის (3,4,5 კლ.) მოსწავლეები.
კლუბი მუშაობს 2 მიმართულებით : ვსწავლობთ პროექტებზე მუშაობას და დრამატული წრე.
კლუბში უკვე განხორციელდა და სამომავლოდაც დაიგეგმა მთელი რიგი აქტივობებისა , რომლებსაც თანდათანობით მოგაწოდებთ.
უნდა აღინიშნოს , რომ კლუბში განხორციელებულმა აქტივობებმა ხელი შეუწყო არა მარტო კლუბის წევრებში მოტივაციის ამაღლებას , არამედ დაინტერესება გამოიწვია სკოლის დანარჩენ მოსწავლეებშიც , რაც იმაში გამოიხატა , რომ გაიზარდა კლუბში გაწევრიანების მსურველთა რიცხვი.
კლუბში განხორციელებული აქტივობები:
აქტივობა # 1
თავდაპირველად მოსწავლეებს გაეცნო ინფორმაცია აღნიშნული კლუბის მიზნებისა და ფუნქციების შესახებ. მოსწავლეებმა დაწერეს სამოტივაციო წერილები, თუ რატომ უნდოდათ ამ კლუბის წევრობა. ბავშვებს საინტერესო მოლოდინები აღმოაჩნდათ.
კლუბში განხორციელებული აქტივობები:
აქტივობა # 1
თავდაპირველად მოსწავლეებს გაეცნო ინფორმაცია აღნიშნული კლუბის მიზნებისა და ფუნქციების შესახებ. მოსწავლეებმა დაწერეს სამოტივაციო წერილები, თუ რატომ უნდოდათ ამ კლუბის წევრობა. ბავშვებს საინტერესო მოლოდინები აღმოაჩნდათ.
აქტივობა # 2
ინგლისური კლუბის წევრ მოსწავლეებს დაუმზადდა საწევრო ბარათები. ბარათების მოქმედების ვადაა ერთი სასწავლო წელია. მოსწავლეები დიდი სიხარულით შეხვდნენ ამ სიახლეს .
აქტივობა # 3
კლუბის წევრებმა შემოგვთავაზეს პოსტერები , რომლებიც განხორციელდა პროექტის
" Pear Tree Farm " ფარგლებში .
აქტივობა # 4
კლუბის წევრებმა სამომავლოდ დაგეგმილი აქტივობისათვის ფერადი ქაღალდებისაგან გამოჭრეს ინგლისური ასოები და მხატვრულად გააფორმეს ისინი, ასევე გააფერადეს ასოების შესაბამისი ნახატები რომლებიც სკოლის პრინტერის საშუალებით ამოვბეჭდეთ გუგლის საძიებო სისტემიდან.
აქტივობა # 5
მომზადდა საახალწლო ღონისძიება რომლის ფარგლებში კლუბის მონაწილე ბავშვებმა წარმოგვიდგინეს სკეჩი ინგლისურ ენაზე ანბანის შესახებ , გაიმართა ინტერაქცია : ინგლისური ანბანის პირვეკლასელებისთვის განმეორება- განმტკიცების მიზნით , კლუბის მოსწავლეები პირველკლასელებთან ერთად შეეგებნენ დამდეგ ახალ წელს ინგლისურენოვანი ლექსებითა და სიმღერებით.
აქტივობა # 6
ინგლისური ენის კლუბი გილოცავთ ვალენტინობას! გისურვებთ ულევ სიყვარულს და ბედნიერებას!
კიდევ ერთი ლამაზი აქცია ჩვენს სკოლაში: ინგლისური ენის კლუბის წევრებმა მოგვილოცეს ვალენტინობა და სკოლის მოსწავლეებსა და პედაგოგებს გადასცეს სამახსოვრო ბარათები ამ დღესთან დაკავშირებით.
კლუბის წევრებმა მარტის სადღესასწაულო დღეებთან : დედათა და ქალთა დღესთან დაკავშირებით გამართეს ღონისძიება რომელიც მიუძღვნეს თავიანთ დედებს, ბებოებს , დებს , პედაგოგებს და ყველა ქალბატონს! მათ ინგლისურ ენაზე გვიამბეს ქალთა დღის ისტორია და წარმოადგინეს ლექსები, რომლებითაც გამოხატეს თავიანთი სითბო და სიყვარული დედების და ბებიების მიმართ. კლუბის წევრებმა აგრეთვე შეასრულეს ხალხური ცეკვები. ბავშვებმა შეასრულეს აჭარული, აფხაზური , მთიულური და რაჭული ცეკვები. ღონისძიებაზე წარდგენილი იყო მუსიკალური ბარათი POWER POINT ის მეშვეობით. ვიდეო ასახავდა მოსწავლეებს თავიანთ დედებთან ერთად. აქტივობას დაესწრნენ კლუბის წევრების მშობლები.ისინი დიდი ინტერესით უსმენდნენ საკუთარი შვილების ინგლისურენოვან მოლოცვებს და მადლიერებით მოიხსენიეს კლუბის საქმიანობაში მათი შვილების აქტიური ჩართულობა.
2014-15 სასწავლო წელს მე-14 საჯარო სკოლაში ფუნქციონირება დაიწყო ინგლისური ენის კლუბმა, რომელიც ორი მიმართულებით მუშაობდა : 1. პროექტებზე მუშაობა და 2. დრამატული წრე. ერთი წლის განმავლობაში კლუბში მრავალი აქტივობა განხორციელდა და მუშაობამ საკმაოდ ხალისიანად და ნაყოფიერად ჩაიარა. წლის ბოლოს კი , როგორც ეს თავიდანვე იყო განსაზღვრული კლუბის აქტიურ მონაწილეებს გადაეცათ სამახსოვრო სერთიფიკატები
No comments:
Post a Comment