1.მასწავლებლის თვითშეფასება
I. პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნვა
1. სექტემბერში გავიარე ტრენინგი თემაზე:
"გენდერული თანასწორობა“. ეს საჭირო და აქტუალური მოდული გამოდგა, რომელმაც გამაცნო თანამედროვე მიდგომებს საკითხისადმი და განათლების სისტემაში არსებული კონცეფციებს ამ მიმართულებით.
2. აპრილ- მაისში - გავიარე ტრენინგი
" სადიაგნოსტიკო ტესტების და კომლექსური დავალებაზე მუშაობა".
3. იანვარში სკოლის 15 მასწავლებელმა დავგეგმეთ განგვეხორციელებინა სამუშაო შეხვედრები ზოგადი უნარების გამოცდისათვის მოსამზადებლად. გავწერეთ პრიორიტეტები და დასამუშავებელი საკითხები და მარტის თვიდან დავიწყეთ ინტენსიური შეხვედრები იმსიში საგანგებოდ შექმნილ ჯგუფში. შეხვედრებს ვახორცილებთ ყოველ კვირას 2- ჯერადი 3 -საათიანი შეხვედრების სახით. დავამუშავეთ და გავაცანით ერთმანეთს სოციოლოგიური რაოდენობრივი და თვისობრივი კვლევა პროექტზე მუშაობა ფსიქოლოგიის და პედაგოგიკის საკითხები. გავეცანით მდგრადი გაშვითარების ციფრული მედეგობის და კანონმდებლობის საკითხებს. ვიმუშავეთ ინკლუზიური განათლების მიმართულებით და ვაგრძელებთ საკითხების დამუშავებას.
4. ივსისში გავიარე 6-საათიანი მოდული თემაზე" რაოდესობრივი და ხარისხობრივი ( თვისობრივი) კვლევა
II. გაწეული სამუშაოს ანგარიში.
სასწავლო წლის განმავლობაში განხორციელებული აქტივობები : მე-3 კლასი:
საკლასო პროექტები: ,, ჩემი ოჯახი'' და ,,ჩემი ოცნების ოთახი“
მოსწავლეებმა წარმოადგინეს
მათ მიერ შესრულებული პოსტერები და გააკეთეს პრეზენტაციები, რამაც ხელი შეუწყო კომუნიკაციური
და შემოქმედებითი უნარების განვითარებას
,, ამღერებული
პერსონაჯები’’
https://www.youtube.com/watch?v=7Dgal8wpMUI&t=5s
,,სააღდგომო ბაჭია“
https://www.youtube.com/watch?v=FP5voyxxv1A&t=17s
,, სტუმრად ელიოტთან“
https://www.youtube.com/watch?v=o5AZd7YGjiA&t=39s
მოსწავლეებმა წარმოგვიდგინეს
დიორამა, რომელშიც საკუთარი ხელით დაამზადეს ელიოტის სახლი, ავეჯი, ელიოტი და მისი
ოჯახის წევრები და ცხოველები. შემდეგ სერიებად გავითამაშეთ სახლის აღწერა და ერთი საღამო
ელიოტის სახლში.
,, სახალისო
გრამატიკა“
https://www.youtube.com/watch?v=Bla9VaWY-HQ&t=4s
სხვადასხვა ტიპის
სახალისო აქტივობებით განვამტკიცეთ “ to be ‘’ ზმნა და მოქმედების გამომხატველი სიტყვები.
მე-7ა და მე-7ბ კლასებში ჩემს კოლეგასთან ნ. კანდელაკთან ერთად დავიწყეთ პროექტი: ‘’ My Problem Matters ‘’
https://www.facebook.com/groups/893287554666503
ჩავატარე ესგ-ით
გათვალისწინებული ყველა შემაჯამებელი , გთავაზობთ ერთ ერთი შემაჯამებლის ანალიზს:
შემაჯამებლის
ანალიზი
მოსწავლეებთან შეთანხმების შემდეგ გადავწყვიტეთ მეორე
შემაჯამებლისთვის მიგვეცა პროექტის პრეზენტაციის ფორმა. გარამატიკაში განვლილი მასალების
მიხედვით მოსწაავლეებმა ჯგუფებში დაინაწილეს თემები და წარმოადგინეს პროექტები პოსტერებისა
და პაუერპოინტის საშუალებით.
შეფასების კრიტერიუმებზეც ვიმუშავეთ ერთობლივად და ასეთი
ფორმით წაარმოგიდგენთ:
კრიტერიუმები
|
4-5 |
2-3 |
1 |
თვალსაჩინოება (პოსტერი ან pp.) |
კარგად არის წარმოდგენილი ვიზუალური მხარე და პრეზენტაციის გარეშეც შესაძლოა
ინფორმაციის მიღება |
კარგად არის წარმოდგენილი ვიზუალური მხარე მაგრამ რთულია ინფორმაციის
მიღება პრეზენტაციის გარეშე |
წარმოდგენილი პოსტერი ან თვალსაჩინოება ვერ იძლევა შესაბამის ინფორმაციას |
პრეზენტაცია
|
შეუძლია პოსტერზე დატანილი ინფორმაციის გადმოცემა ზეპირად, ასევე პარალელების
გავლება თვალსაჩინოებასთან, შეუძლია მაგალითების მოყვანა და აუდიტორიის კითხვებზე პასუხის გაცემა
|
შეუძლია პოსტერზე დატანილი ინფორმაციის გადმოცემა ზეპირად მაგრამ ვერ
ახერხებს პარალელების გავლებას პოსტერთან ან არ შეუძლია აუდიტორიის კითხვებზე პასუხის
გაცემა |
შეუძლია პოსტერზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვაა |
პრეზენტაციები წაარმოადგინა
ყველა მოსწავლემ, მაგრამ გამოიკვეთა ხარვეზები:
1.
მოსწავლეებს უჭირთ თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გადმოტანა
ანუ კონკრეტული მაგალითების მოყვანა ,მაგალითად საკუთარი პრაქტიკიდან - ამ პრობლემის
დაძლევის მიზნით უფრო მეტ პრაქტიკულ სავაარჯიშოებს დავგეგმავ
2.
მოსწავლეებს უჭირთ პოსტერების გაკეთება: დააქვთ მასზე
ბევრი სიტყვიერი ტექსტები და პრეზენტაციის დროს მიჯაჭვულები არიან პოსტერზე რაც ხელს
უშლის მათ აუდიტორიასთან ვიზუალური კონტაქტის დამყარებაში - სხვადასხვა თემატიკაზე
პოსტერების დამზადებით შევეცდებით ამ პრობლემის გადაჭრას.
3.
მიუხედავად იმისა რომ ჯგუფში ყველას აქვს თავისი დავალება
შესასრულებელი და იციან რომ ყველა მათგანი ერთნაირი კრიტერიუმებით შეფასედება, ზოგიერთი
მოსწავლე ცდილობა მოირგოს ლიდერის როლი , საკუთარ თავზე აიღოს პრეზენტატორის მოვალეობა
და ამით ერთგვარად ,,დაეხმაროს’’ ამხანაგს, ვფიქრობ ისევ და ისევ პოსტერებისა და პრეზენტაციების სიხშირე ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში
იმ უნარების განვითარებას რაც დღეს დღეობით ჯერ კიდევ პრობლემას წარმოადგენს ჩემს მოსწავლეებში.
დამრიგებლის ანგარიში
I სემესტრი
7ა
კლასი, დამრიგებელი: ლ. იმნაიშვილი
მოსწ.
რაოდენობა: სასწავლო წლის დასაწყისში კლასში ირიცხებოდა 26 მოსწავლე.
წავიდა 0 მოვიდა 2 , პირველი სემესტრი დაასრულა
28 მოსწავლემ.
I
სემესტრის აკადემიური მოსწრება:
·
სულ
10 - 6 მოსწავლე :
1.
ალფაიძე
დავით
2.
დგებუაძე ზურაბ
3.
კლდიაშვილი ელენე
4.
მამასახლისი დემეტრე
5.
ფორჩხიძე ნინო
6.
ჯიმშელეიშვილი შოთა
·
5-ზე დაბალი -
0 მოსწავლე.
·
ექსტერნი
- 0 მოსწავლე
·
I სემესტრში გაცდენილია 121 სთ.
სადამრიგებლო
საათზე განხილული თემები:
1. გატაცება თუ დამოკიდებულება
2. ჯანსაღი კრიტიკა
3. სიმორცხვე და მარტოობა
მშობლებთან
კომუნიკაცია: მშობელთა პირველ კრებაზე
განვიხილეთ ჯანდაცვის
რეკომენდაციები მოსწავლეებისა
და მშობლებისათვის და შევთანხმდით რიგ საკითხებზე,
რომ ტემპერატურის ან რესპირატორული
სიმპტომების გამოვლენის შემთხვევაში არ
გამოუშვებდნენ მოსწავლეს
სკოლაში და ამის შესახებ აცნობებდენ დამრიგებელს,
დაეხმარებოდნენ ბავშვებს
სასწავლო ნივთებით უზრუნველყოფაში, თან იქონიებდნენ
საკუთარი შესაბამისი ჭურჭლით
წყალს და საკვებს საჭიროების შემთხვევაში და ა. შ.
ონლაინ რეჟიმზე გადასვლის
შემდეგ მშობლებს ვეკონტაქტებოდი როგორც სოციალური
ქსელის ასევე მობილური ტელეფონის
საშუალებით, პერიოდულად ვაცნობდი მათ თავიანთი
შვილის აკადემიურ მოსწრებას
და ასევე ვეხმიანებოდით ერთმანეთს მოსწავლის გაცდენების
გამო რათა მოსწავლე არ ჩამორჩენილიყო
სასწავლო პროცესს. რამდენჯერმე მშობელმა
შემატყობინა რომ მისი შვილი
კომპიუტერის დროებით არ ქონის გამო ონლაინ გაკვეთილებს
დაესწრებოდა მის კლასელთან
ერთად, ზოგჯერ იყო შემთხვევები როცა ვერ შემოდიოდა
ონლაინ გაკვეთილებზე რადგან
დედის ტელეფონს იყენებდა დედა კი იმ დროებში მუშაობდა
მაგრამ მოსწავლე იგებდა დავალებებს
, ასრულებდა მათ და უგზავნიდა მასწავლებელს.
სემესტრის და სასწავლო წლის
ბოლოს მშობლებს ინდივიდუალურად მივაწოდე მოსწავლეთა
შეფასება სოციალური ქსელის
დახმარებით.
სასწავლო
აქტივობები: სადამრიგებლო კლასში განვახორციელე პროექტები სახელწოდებით
:
1. ,,რეკლამა ჩვენს ცხოვრებაში“
2. ,, მუსიკა და განწყობა ‘’
II სემესტრი
მოსწ.
რაოდენობა: სასწავლო წლის დასაწყისში კლასში ირიცხებოდა 26 მოსწავლე.
წავიდა 0 მოვიდა 2 , პირველი სემესტრი დაასრულა
28 მოსწავლემ. II სემსტრში წავიდა 1, მოვიდა 1 , სასწავლო წელი დაასრულა 28 მოსწავლემ.
I
სემესტრის აკადემიური მოსწრება:
·
სულ
10 - 9 მოსწავლე :
1.
ალფაიძე
დავით
2.
დგებუაძე ზურაბ
3.
კიკნაველიძე გიორგი
4.
კლდიაშვილი ელენე
5.
კორთხონჯია ანანო
6.
მამასახლისი დემეტრე
7.
ქუთათელაძე ლევან
8.
ფორჩხიძე ნინო
9.
ჯიმშელეიშვილი შოთა
·
5-ზე დაბალი -
0 მოსწავლე.
·
ექსტერნი
- 0 მოსწავლე
·
II სემესტრში გაცდენილია 120 სთ.
სადამრიგებლო
საათზე განხილული თემები:
1. მე - მთლიანი ჯაჭვის
ერთი რგოლი
2. უკვე დიდი ვარ
3. სარკაზმი და იუმორი
სადამრიგებო საათებზე განხილული
თემები, მათი მიზნები , განხორციელებული აქტივობები და მოსწავლეთა რეფლექსია
მიმართულება |
მიზანი |
ნაბიჯები/თემები |
განხორციელების ვადები |
სამიზნე ჯგუფი |
პიროვნული
და მორალური განვითარება |
გატაცებისა და დამოკიდებულების
გამიჯვნა |
გატაცება თუ დამოკიდებულება |
24.09.2021 |
7ა |
მოსწავლეები შეძლებენ
ერთმანეთისგან გამიჯნონ ჯანსაღი კრიტიკა და დაცინვა |
ჯანსაღი კრიტიკა |
22.10.2021 |
7ა |
|
სიმორცხვისა და მარტოობის
მიზეზების დადგენა და მათი დაძლევის გზების ძიება |
სიმორცხვე და მარტოობა |
26.11.2021 24.12.2021 |
7ა |
|
მოსწავლეები მაგალითების
საშუალებით შეძლებენ მივიდნენ იმ დასკვნამდე , რომ ინდივიდუალობა არ ნიშნავს მარტოს,
ინდივიდუალობა უნდა ახასიათებდეს სოციუმის წევრს, რომ ეს სასურველი და საინტერესოა
არა მარტო პიროვნებისთვის არამედ მთლიანად საზოგადოებისთვის. |
სოციუმის წევრი თუ ინდივიდუალი? |
28.01.2022
|
7ა |
|
მე - მთლიანი ჯაჭვის
ერთი რგოლი |
25.02.2022 |
7ა |
||
მოსწავლეები გარკვეული
კითხვარების შესრულების შემდეგ გააკეთებენ უკუკავშირს კითხვაზე უკვე დიდი ვარ? |
უკვე დიდი ვარ |
25.03.2022 |
7ა |
|
მოსწავლეები შეძლებენ
ერთმანეთისგან გამიჯნონ იუმორი და დაცინვა |
სარკაზმი |
29.04.2022 |
7ა |
|
იუმორისტული ჯანრის ფილმებისა და ნაწარმოებების განხილვა |
27.05.2022 |
7ა |
2. English Club
ქუთაისის №14 საჯარო სკოლაში მუშაობა განაახლა ინგლისური ენის კლუბმა(ხელმძღვანელები: ლ. იმნაიშვილი და ნ.კანდელაკი), რომელშიც გაწევრიანებული არიან დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეები(მე-3,მე-5კლასები) კლუბი მუშაობს 2 მიმართულებით : დიორამაში ამეტყველებული პერსონაჟები და მხიარული გრამატიკა.
კლუბში განხორციელდა მთელი რიგი აქტივობები, რომელთა ამსახველი ფოტო და ვიდეო მასალები განვათავსეთ სოციალურ ქსელში.
აქტივობა 1. მოსწავლეებს გავაცანით ინფორმაცია აღნიშნული კლუბის შესახებ და ვისაუბრეთ იმ 2 კონკრეტულ მიმართულებაზე, რა მიმართულებითაც იგეგმებოდა კლუბის მუშაობა. ვინაიდან დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებში დიდ ინტერესს იწვევს ისეთი აქტივობები როგორიც არის გამოჭრა, გაფერადება, გამოძერწვა და თამაშით სწავლება, მოსწავლეთა დიდი უმრავლესობა დიდი ხალისითა და ინტერესით ჩაერთო დასაწყისშივე. უნდა აღინიშნოს ისიც, რომ სკეპტიკურად განწყობილი მოსწავლეებიც ძალიან მალე ჩაერთნენ კლუბის აქტივობებში, ნახეს რა , თუ როგორი საინტერესო და სახალისო იყო მუშაობის პროცესი და გაზიარებულ ვიდეორგოლებზე უამრავი წამახალისებელი და გამამხნევებელი კომენტარები.
აქტივობა 2. მოსწავლეებმა დაამზადეს დიორამა- ელიოტის სახლი, რომლის ჭრილში ნათლად ჩანდა ყველა ოთახი რომლებზეც საუბარი იყო სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტში, გამოზერწეს და შესაბამის ოთახებში განათავსეს პესონაჟები,ავეჯი და შინაური ცხოველები და ჩაწერეს სერიალი: ,,სტუმრად ელიოტთან''
https://www.youtube.com/watch?v=o5AZd7YGjiA&t=39s
აქტივობა 3. მოსწავლეებმა დაამზადეს კედლის მაკეტი და ობობა და წარმოგვიდგინეს ,, ამღერებული პერსონაჯები’’
https://www.youtube.com/watch?v=7Dgal8wpMUI&t=5s
აქტივობა 4. ,,სააღდგომო ბაჭია“ მოსწავლეებმა დაამზადეს ძალიან საინტერესო დიორამები საკუთარი ფანტაზიით და ისაუბრეს აღდგომის დღესასწაულზე
https://www.youtube.com/watch?v=FP5voyxxv1A&t=17s
აქტივობა 5 . ,, სახალისო გრამატიკა“ ვინაიდან გრამატიკული თემების მეცნიერული ენით აღქმა საკმაოდ რთული პროცესია დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებისთვის , გადავწყვიტეთ სახალისო აქტივობებისა და თამაშების დახმარებით მოსწავლეებისათვის გაგვემარტივებინა ეს პროცესი, ვთვლით, რომ მიზანი მიღწეული, რადგანც კლუბის ყველა მოსწავლეს შეუძლია “ to be ‘’ ზმნის უღლება აწმყო, წარსულ და მომავალ დროებში და მათი გამოყენება მარტივ წინადადებებში და მოქმედების გამომხატველი ზმნების გაგება.
https://www.youtube.com/watch?v=Bla9VaWY-HQ&t=4s
3. M.P.M. ონლაინ პროექტი
მე-7ა და მე-7ბ კლასებში ჩემს კოლეგასთან ნ. კანდელაკთან ერთად დავიწყეთ ონლაინ პროექტი: ‘’ My Problem Matters ‘’ პროექტის მიზანი იყო კონფიდენციალურობის დაცვით, ზედმეტსახელების გამოყენებით შეგვექმდა ვებგვერდი, სადაც მოსწავლეები შეძლებდნენ საკუთარ პრობლემებზე საუბარს და მიიღებდნენ რჩევებს ,,მეგობრებისგან'' . (გვერდი არის დახურული, რადგან ავირიდოთ კიბერ ბულინგის შემთხვევები)
https://www.facebook.com/groups/893287554666503
4. ონლაინ ჟურნალი-ONLINE EDITION
5. კოლეგებთან თანამშრომლობა
მასწავლებელთა გამოცდისათვის მოსამზადებლად შევქმენით ჯგუფი , სადაც მოვახდინეთ მზადება საკითხებზე:
1. განათლების ფსიქოლოგია: რთული კოგნიტური პროცესები,შფოთვასთან გამკლავება,ბიჰეივორიზმი, ბილინგვიზმი, მე-კონცეფცია,მარტოობა, უნარშეზღუდული ბავშვები,მაღალი დონის აზროვნება,ორი საკლასო ოთახი.
2. სოციალური კვლევა
3. სამოქმედო კვლევა
3. პროექტი, პრობლემის ანალიზი პროექტში
4. ინკლუზიური განათლება
5. მდგრადი განვითარება, გარემოს დაცვის პასუხისმგებლობა
6. მოქალაქეობრივი განათლება
7. საკანონმდებლო განათლება
8. საკანონმდებლო აქტები
9. ფუნქციური წერა, როგორ დავწეროთ საქმიანი წერილი
10 ციფრული მედეგობა
შეხვედრები და კონსულტაციები განხოეცილდა 2022 წლის მარტიდან ივლისის ჩათვლით.წინ უსრება 2 თვიანი მოსამზადებელი პერიოდ, რომლის განმავლობაში მასწავლებლებმა მოამზადეს მოხსენებები შესანამის თემატიკაზე.შეხვედრები განხორცილედა პალტფორმა Teams Microsoft მეშვეობით და ატარებდა სისტემატიურ ხასიათს , კვირაში 3 ჯერადი 2-3 საათიანი შეხვედრები.
შეხვედრების ბმულები
No comments:
Post a Comment