ქ. ქუთაისის
# 14 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის პედაგოგის: ლელა იმნაიშვილის
რეფლექსია
2016 წლის 22-23 ოქტომბერს მასწავლებელთა პროფესიული
განვითარების პროექტის ფარგლებში
გავიარე პირველი მოდული
„მოსწავლეზე ორიენტირებული სასწავლო
გარემოს მახასიათებლები“, ტრენერი
ირინე აბდალაძე. ტრენინგი მოიცავდა ორ (6 საათიან) სამუშაო
დღეს.
პირველი
დღე დაიწყო წინასატრენინგო დავალების
შეჯამებით, მეორე აქტივობის მიხედვით
შევავსეთ ცხრილები რომლებშიც
გავითვალისწინეთ ერთი კონკრეტული
მოსწავლის მახასიათებლები და ვიმსჯელეთ როგორც
მოსწავლის ასევე სასწავლო
გარემოს მახასიათებლებზე. ამის შემდეგ
გავეცანით საკითხავ მასალას
კვლევის მეთოდების შესახებ
: დაკვირვება, ინტერვიუ, კითხვარი,ფოკუს-ჯგუფი, გამოკითხვა, ტესტირება, ექსპერიმენტი
და ვიმსჯელეთ თითოეულ მათგანზე.
ასევე ვისაუბრეთ დიფერენცირებულ მიდგომაზე,
მოსწავლეთა ეფექტიან და ნაკლებად ეფექტიან
მოტივატორებზე.
პირველი
სამუშაო დღის დასასრულს
მოვახდინთ ტრენინგზე მიღებული
ცოდნისა და გამოცდილების რეფლექსია.
მეორე
სამუშაო დღეს გავეცანით
სიტუაციას „სილამაზე და მათემატიკა“ და ვიმსჯელეთ ამ სიტუაციის ირგვლივ.
პრობლემა მდგომარეობდა იმაში,
რომ მასწავლებლებს ჰქონდათ
არასათანადო მოლოდინი, არ გაითვალისწინეს მოსწავლეთა
წინარე ცოდნა და შესაბამისად ვერ გავიდნენ შედეგზე.
გამომწვევ მიზეზებად მივიჩნიეთ
ის, რომ მასწავლებლებმა არ გაითვალისწინენ დიფერენცირებული მიდგომა
გამომდინარე იქედან თუ
რა წინარე ცოდნა
ჰქონდათ მოწავლეებს, ადგილი
ჰქონდა დემოტივაციას გენდერული
თვალსაზრისით , გადაჭრის გზაც შესაბამისად იქნებოდა
ის რომ მათ უნდა გაეთვალისწინებინათ წინარე
ცოდნა, დიფერენცირებული მიდგომა
არ დაესახათ არასათანადო
მოლოდინები , ასევე თავი შეეკავებინათ
დემოტივაციისაგან.
ვიმსჯელეთ
მაღალ სააზროვნო უნარებზე: შემოქმედებითი აზროვნება,
კრიტიკული აზროვნება, მეტაგოგნიტური
უნარები, ტრანსფერული უნარები.
დავიყავით ჯგუფებად, მოვიძიეთ
და ჩავინიშნეთ იმფორმაციები
იმის შესახე თუ როგორ შევუწყოთ
ხელი მოსწავლეებში ამ უნარების
განვითარებას, მოვიყვანეთ მაგალითები საკუთარი
პრაქტიკიდან. ვისაუბრეთ პრობლემაზე და პროექტზე დაფუძნებული
სწავლების როლზე, მოსწავლეზე
ორიენტირებულ სასწავლო გარემოში
მოსწავლეთ მაღალი სააზროვნო
უნარების განვითარებისათვის. იმაზე თუ როგორ ვიყენებდით
ან და გამოვიყენებთ
ამ ყველაფერს საკუთარ
პრაქტიკაში. ტრენინგის დასასულს მოგვეცა
ტრენინგის შემდგომი საშინაო
დავალება საგნობრივ სტანდარტზე დაყრდნობით
ავღწეროთ :პროექტით სწავლება,პრობლემაზე ან კველვაზე დაფუძნებული
სწავლება.
ქ. ქუთაისის #
14 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებლის ლელა იმნაიშვილის
სიტუაცია
სტანდარტი
მიზანი
აქტივობები
რესურსები
რა ხერხებს
მივმართოთ , რომ დავიცვათ ჩვენი გარემო დაბინძურებისაგან და როგორ გადავრჩინოთ იგი.
უცხ.ს.IV.16.მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა
უცხ.ს.IV.24.მოსწავლეს შეუძლია უცხოურ ენაზე განახორციელოს
სხვადასხვა ტიპის პროექტი
უცხ.ს.IV.27.მოსწავლეს შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო
საქმიანობის ხელშესაწყობად. უცხ.ს.IV.29. მოსწავლეს
შეუძლია თანამშრომლობა თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, მეწყვილესთან შედეგების
გაუმჯობესების ხელშეწყობის მიზნით.
ხელი შევუწყო მოსწავლეებში
შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების განვითარებას.
ეფექტური კომუნიკაციისა და
თანამშრომლობის , ასევე გარემოს დაცვისა და მასზე დადებითად ზემოქმედების
უნარების განვითარებას და მოსწავლეებში ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას აღნიშნულ
თემასთან დაკავშირებით რათა მათ შეძლონ ინგლისურ ენაზე საკუთარი აზრის გამოხატვა
და მსჯელობა.
ü პრობლემის
განსაზღვრა:
მოსწავლეები
ასახელებენ პრობლემებს: ხეების გაჩეხვა, ბუნებრივი რესურსების არამიზნობრივი მოხმარება, გარემოს დაბინძურება
და ა.შ.
ü გადაჭრის
გზების ძიება:
დასახელებული
პრობლემების მიხედვით ფოკუს-ჯგუფების ჩამოყალიბება, რომლებიც მოიფიქრებენ კონკრეტული
პრობლემის გადაჭრის ხერხებს და გუზიარებენ სხვა ჯგუფებს
ü ფოკუს-ჯგუფების
მიერ დაგეგმილი ატივობების განხორციელება:
·
ორენოვანი საინფორმაციო ბარათების ‘’Let’s
Recycle’’ დამზადება და გავრცელება როგორ სკოლის ასევე მის ფარგელბს გარეთ.
·
აქტივობა:’’Minute Art”( თითეულ მოსწავლეს მიეცა 3 წუთი იმისათვის
რომ პროგრამა Paint -ის გამოყენებით გადმოეცათ
საკუთარი ემოციები დედამიწის დღესთან დაკავშირებით. დროის ლიმიტი 3 წუთი შეირჩა ცნობილი
სამაშველო სიგნალის SOS -ის გათვალისწინებით).
·
’’Minute
Art” -ში შესრულებული ნახატებით შექმნეს სლაიდ შოუ და ათვირთეს ინტერნეტ სივრცეში
https://youtu.be/Y_svuUx0vXw
·
მაკულატურის შეგროვება და ჩაბარება.
·
ნერგების დარგვა.
·
გამოფენის მოწყობა სახელწოდებით:’’Earth Day is
Every Day”
·
მოსწავლეთა კონფერენცია სახელწოდებით:’’Save The World”
·
პროექტის ფარგლებში განხორციელებული აქტივობების ამსახველი
ორენოვანი ფლაერების დამზადება და გავრცელება.
თაბახის ფურცლები,
ფლიპჩარტები,ლეპტოპი, პროექტორი, ფერადი ქაღალდები, მარკერები, საკითხავი მასალა,
ინტერნეტ მისამართები, მეხსიერების ბარათი,
ქ. ქუთაისის
# 14 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის პედაგოგის: ლელა იმნაიშვილის
რეფლექსია
2016 წლის 22-23 ოქტომბერს მასწავლებელთა პროფესიული
განვითარების პროექტის ფარგლებში
გავიარე პირველი მოდული
„მოსწავლეზე ორიენტირებული სასწავლო
გარემოს მახასიათებლები“, ტრენერი
ირინე აბდალაძე. ტრენინგი მოიცავდა ორ (6 საათიან) სამუშაო
დღეს.
პირველი
დღე დაიწყო წინასატრენინგო დავალების
შეჯამებით, მეორე აქტივობის მიხედვით
შევავსეთ ცხრილები რომლებშიც
გავითვალისწინეთ ერთი კონკრეტული
მოსწავლის მახასიათებლები და ვიმსჯელეთ როგორც
მოსწავლის ასევე სასწავლო
გარემოს მახასიათებლებზე. ამის შემდეგ
გავეცანით საკითხავ მასალას
კვლევის მეთოდების შესახებ
: დაკვირვება, ინტერვიუ, კითხვარი,ფოკუს-ჯგუფი, გამოკითხვა, ტესტირება, ექსპერიმენტი
და ვიმსჯელეთ თითოეულ მათგანზე.
ასევე ვისაუბრეთ დიფერენცირებულ მიდგომაზე,
მოსწავლეთა ეფექტიან და ნაკლებად ეფექტიან
მოტივატორებზე.
პირველი
სამუშაო დღის დასასრულს
მოვახდინთ ტრენინგზე მიღებული
ცოდნისა და გამოცდილების რეფლექსია.
მეორე
სამუშაო დღეს გავეცანით
სიტუაციას „სილამაზე და მათემატიკა“ და ვიმსჯელეთ ამ სიტუაციის ირგვლივ.
პრობლემა მდგომარეობდა იმაში,
რომ მასწავლებლებს ჰქონდათ
არასათანადო მოლოდინი, არ გაითვალისწინეს მოსწავლეთა
წინარე ცოდნა და შესაბამისად ვერ გავიდნენ შედეგზე.
გამომწვევ მიზეზებად მივიჩნიეთ
ის, რომ მასწავლებლებმა არ გაითვალისწინენ დიფერენცირებული მიდგომა
გამომდინარე იქედან თუ
რა წინარე ცოდნა
ჰქონდათ მოწავლეებს, ადგილი
ჰქონდა დემოტივაციას გენდერული
თვალსაზრისით , გადაჭრის გზაც შესაბამისად იქნებოდა
ის რომ მათ უნდა გაეთვალისწინებინათ წინარე
ცოდნა, დიფერენცირებული მიდგომა
არ დაესახათ არასათანადო
მოლოდინები , ასევე თავი შეეკავებინათ
დემოტივაციისაგან.
ვიმსჯელეთ
მაღალ სააზროვნო უნარებზე: შემოქმედებითი აზროვნება,
კრიტიკული აზროვნება, მეტაგოგნიტური
უნარები, ტრანსფერული უნარები.
დავიყავით ჯგუფებად, მოვიძიეთ
და ჩავინიშნეთ იმფორმაციები
იმის შესახე თუ როგორ შევუწყოთ
ხელი მოსწავლეებში ამ უნარების
განვითარებას, მოვიყვანეთ მაგალითები საკუთარი
პრაქტიკიდან. ვისაუბრეთ პრობლემაზე და პროექტზე დაფუძნებული
სწავლების როლზე, მოსწავლეზე
ორიენტირებულ სასწავლო გარემოში
მოსწავლეთ მაღალი სააზროვნო
უნარების განვითარებისათვის. იმაზე თუ როგორ ვიყენებდით
ან და გამოვიყენებთ
ამ ყველაფერს საკუთარ
პრაქტიკაში. ტრენინგის დასასულს მოგვეცა
ტრენინგის შემდგომი საშინაო
დავალება საგნობრივ სტანდარტზე დაყრდნობით
ავღწეროთ :პროექტით სწავლება,პრობლემაზე ან კველვაზე დაფუძნებული
სწავლება.
ქ. ქუთაისის #
14 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებლის ლელა იმნაიშვილის
სიტუაცია
|
სტანდარტი
|
მიზანი
|
აქტივობები
|
რესურსები
|
რა ხერხებს
მივმართოთ , რომ დავიცვათ ჩვენი გარემო დაბინძურებისაგან და როგორ გადავრჩინოთ იგი.
|
უცხ.ს.IV.16.მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა
უცხ.ს.IV.24.მოსწავლეს შეუძლია უცხოურ ენაზე განახორციელოს
სხვადასხვა ტიპის პროექტი
უცხ.ს.IV.27.მოსწავლეს შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო
საქმიანობის ხელშესაწყობად. უცხ.ს.IV.29. მოსწავლეს
შეუძლია თანამშრომლობა თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, მეწყვილესთან შედეგების
გაუმჯობესების ხელშეწყობის მიზნით.
|
ხელი შევუწყო მოსწავლეებში
შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების განვითარებას.
ეფექტური კომუნიკაციისა და
თანამშრომლობის , ასევე გარემოს დაცვისა და მასზე დადებითად ზემოქმედების
უნარების განვითარებას და მოსწავლეებში ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას აღნიშნულ
თემასთან დაკავშირებით რათა მათ შეძლონ ინგლისურ ენაზე საკუთარი აზრის გამოხატვა
და მსჯელობა.
|
ü პრობლემის
განსაზღვრა:
მოსწავლეები
ასახელებენ პრობლემებს: ხეების გაჩეხვა, ბუნებრივი რესურსების არამიზნობრივი მოხმარება, გარემოს დაბინძურება
და ა.შ.
ü გადაჭრის
გზების ძიება:
დასახელებული
პრობლემების მიხედვით ფოკუს-ჯგუფების ჩამოყალიბება, რომლებიც მოიფიქრებენ კონკრეტული
პრობლემის გადაჭრის ხერხებს და გუზიარებენ სხვა ჯგუფებს
ü ფოკუს-ჯგუფების
მიერ დაგეგმილი ატივობების განხორციელება:
·
ორენოვანი საინფორმაციო ბარათების ‘’Let’s
Recycle’’ დამზადება და გავრცელება როგორ სკოლის ასევე მის ფარგელბს გარეთ.
·
აქტივობა:’’Minute Art”( თითეულ მოსწავლეს მიეცა 3 წუთი იმისათვის
რომ პროგრამა Paint -ის გამოყენებით გადმოეცათ
საკუთარი ემოციები დედამიწის დღესთან დაკავშირებით. დროის ლიმიტი 3 წუთი შეირჩა ცნობილი
სამაშველო სიგნალის SOS -ის გათვალისწინებით).
·
’’Minute
Art” -ში შესრულებული ნახატებით შექმნეს სლაიდ შოუ და ათვირთეს ინტერნეტ სივრცეში
https://youtu.be/Y_svuUx0vXw
·
მაკულატურის შეგროვება და ჩაბარება.
·
ნერგების დარგვა.
·
გამოფენის მოწყობა სახელწოდებით:’’Earth Day is
Every Day”
·
მოსწავლეთა კონფერენცია სახელწოდებით:’’Save The World”
·
პროექტის ფარგლებში განხორციელებული აქტივობების ამსახველი
ორენოვანი ფლაერების დამზადება და გავრცელება.
|
თაბახის ფურცლები,
ფლიპჩარტები,ლეპტოპი, პროექტორი, ფერადი ქაღალდები, მარკერები, საკითხავი მასალა,
ინტერნეტ მისამართები, მეხსიერების ბარათი,
|
2017 წლის 25-26 თებერვალს მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების პროექტის ფარგლებში გავიარე მეორე მოდული სახელწოდებით: ,, სწავლებისა და შეფასების სტრატეგიები", ტრენერი ქალბატონი ქეთევან ედიბერიძე.
გავიხსენეთ ბლუმის ტაქსონომიის დონეები და მათი შესაბამისი აქტივობები და ვიმუშავეთ გაზომვადი სასწავლო მიზნების ფორმულირებაზე. შევქმენით ჰოლისტური და ანალიტიკური რუბრიკების ნიმუშები, ვისაუბრეთ განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასების სარგებელზე და შეფასების ინსტრუმენტებზე: ცერები, ჩხირები, შუქნიშნები, შესასვლელი და გასასვლელი ბილეთები და ა.შ. გავეცანით გაკვეთილის გეგმის შეფასების კრიტერიუმებს და ამ ყველაფრის გათვალისწინებით შევადგინეთ გაკვეთილის გეგმები. გთავაზობთ ჩემს მიერ მე-9 კლასში ჩასატარებელი გაკვეთილის გეგმას ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტისა და ინდიკატორების გათვალისწინებით.
საშინაო დავალება - ლელა იმნაიშვილი
დავალება 1
საშინაო დავალება - ლელა იმნაიშვილი
დავალება 1
გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებელი : ლელა იმნაიშვილი
|
|||||
საგანი: ინგლისური
|
კლასი: IX
|
||||
თემა: დღესასწაულები და ტრადიციები
|
დრო: 45 წთ.
|
||||
მოსწავლეთა პროფილი: 28
|
|||||
გაკვეთილის მიზანი:
Ø მოსწავლეები
სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტში გაეცნობიან ამერიკის შეერთებული შტატების 3 დღესასწაულს და
ამ დღესასწაულებთან დაკავშირებულ ტრადიციებსა და თავისებურებებს.
Ø მოსწავლეები
დაასახელებენ 3 ქართულ დღესასწაულს და ისაუბრებენ ამ დღესასწაულებთან დაკავშირებულ ტრადიციებსა და თავისებურებებზე.
|
|||||
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
უცხ.ს.IV.23.
მოსწავლე იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას კულტურათა თავისებებურების
მიმართ.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე :
Ø ავლებს
პარალელებს უცხოურ და მშობლიურ კულტურებს შორის, პოულობს მსგავსებებს და განსხვავებებს;
Ø კორექტულად
გამოთქვამს საკუთარ აზრს, შეხედულებას, დამოკიდებულებას კულტურულ თავისებურებებზე
მსჯელობისა.
|
|||||
საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები:
Ø მოსწავლეებმა
იციან რიგობოთი და რაოდენობითი რიცხვითი სახელები (მეტყველებისას თარიღების დასახელება)
Ø მოსწავლეებმა
იციან ის გრამატიკული დროები, რომლებიც დასჭირდებათ საუბრის დროს.
|
|||||
შეფასება და თვითშეფასება: გაკვეთილზე გამოვიყენებ როგორც განმავითარებელ ასევე განმსაზღვრელ
შეფასებას.(შეფასების კრიტერიუმებს დაურთავ გაკვეთილის გეგმას)
|
|||||
სასწავლო მასალა და რესურსები:მოსწავლის წიგნი:Top Score 3, რვეული, საწერ
კალამი, ჩხირები, თაბახის ფურცლები, ფლიპჩარტები,მაგნიტური დაფა, მაგნიტები.
|
|||||
აქტივობა # 1
|
საორგანიზაციო საკითხები:მოსწავლეთა რაოდენობის აღრიცხვა,გაკვეთილის
მიზნებისა და შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.
|
5წთ.
|
|||
ატივობის მიზანი:
|
მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთილის მიზნებისა და შეფასების კრიტერიუმებს.
|
||||
აქტივობის აღწერა:
|
მოსწავლეებს გადავცემ შესასვლელ ბარათებს რომელშიც აღწერილი იქნება გაკვეთილის
თემა და მიზნები, ასევე შეფასების კრიტერიუმები.სანამ მოსწავლეები გაეცნობიან ბარათებს
გავაკეთებ მოსწავლეთა რაოდენობის აღრიცხვას, ბარათების გაცნობის შემდეგ მოსწავლეები
ცერების საშუალებით გამოხატავენ ეთანხმებიან თუ არა კრიტერიუმებს ან ხომ არა არის
მათთვის რაიმე ბუნდოვანი და გაუგებარი, ასეთ შემთხვევაში მათ მიეცემათ საკუთარი აზრის
გაზიარების საშუალება(რათა შეფასება იყოს სანდო,ვალიდური,გამჭვირვალე და ობიექტური.)
|
||||
აქტივობა # 2
|
გონებრივი იერიში(ინდივიდუალური)
|
3წთ.
|
|||
ატივობის მიზანი:
|
მოსწავლეებში წინარე ცოდნის გააქტიურება.
|
||||
აქტივობის აღწერა:
|
მოსწავლეებს დაუსვამ ისეთ შეკითხვებს რომელთა პასუხებში მოუწევთ რიცხვითი
სახელებისა და სხვადასხვა გრამატიკული დროების გამოყენება(მაგალითად თუ რომელ რიცხვში,
თვესა და წელში არიან დაბადებული, ან რომელი ქართული ტრადიციები და დღესასწაულები
იციან და ა.შ.) რადგან აქტივობა ინდივიდუალურია მოასწავლეთა ობიექტურად ჩართვის მიზნით
ინსტრუმენტად გამოვიყენებ ე.წ. ჩხირებს რომლებზეც
მოსწავლეთა სახელებია მითითებული
|
||||
აქტივობა # 3
|
ტექსტის წაკითხვა და თარგმნა (ინდივიდუალური)
|
7წთ.
|
|||
ატივობის მიზანი:
|
მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთილის თემის შესაბამის ტექსტს .
|
||||
აქტივობის აღწერა:
|
მოსწავლეები წაიკითხავენ და გადათარგმნიან საელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტს,
მათი გამოძახება მოხდება ასევე ჩხირების
გამოყენებით.
|
||||
აქტივობა # 4
|
ჭეშმარიტი თუ მცდარი
(წყვილებში)
|
5წთ.
|
|||
ატივობის მიზანი:
|
მოსწავლე გადაამოწმებს თუ რამდენად სწორად გაიგო ტექსტის შინაარსი.
|
||||
აქტივობის აღწერა:
|
მოსწავლეები წყვილებში შაესრულებენ მიცემულ დავალებას, შემდეგ ერთმანეთს
გაუზიარებენ პასუხებს, ამის შემდეგ კი ხმამაღლა წაიკითხავენ პასუხებს.
|
||||
აქტივობა # 5
|
მცირე ზომის ტექსტების შედგენა.(ჯგუფური)
|
10წთ.
|
|||
ატივობის მიზანი:
|
მოსწავლე შეძლებს მცირე ზომის ტექსტის შედგენას.
|
||||
აქტივობის აღწერა:
|
წინარე ცოდნაზე დაყრდნობითა და გაკვეთილზე მიღებული საჭირო ინფორმაციის
გამოყენებით მოსწავლეთა ჯგუფები შეადგენენ მცირე ზომის ტექსტებს ქართული დღესასწაულებისა
და ტრადიციების შეასხებ.
|
||||
აქტივობა # 6
|
პრეზენტაცია (ინდივიდუალური ან წყვილებში)
|
10წთ.
|
|||
ატივობის მიზანი:
|
მოსწავლე შეძლებს ისაუბროს კონკრეტული დღესასწაულისა და მასთან დაკავშირებული
ტრადიციების სესახებ.
|
||||
აქტივობის აღწერა:
|
ჯგუფის წევრები თავად გადაწყვეტენ თუ ვინ გააკეთებს პრეზენტაციას , ეს
შეიძლება იყოს ინდივიდუალური ასევე შეიძლება პრეზენტაცია წარმოგვიდგინონ წყვილებში.
|
||||
აქტივობა #7
|
გასასვლელი ბარათები(ინდივიდუალური)
|
3წთ.
|
|||
ატივობის მიზანი:
|
§
მოსწავლემ გააანალიზოს თუ რა ისწავლა კონკრეტულ გაკვეთილზე,როგორ
გამოიყენებს მიღებულ ცოდნას და რა დარჩა მისთვის ბუნდოვანი.
|
||||
აქტივობის აღწერა:
|
მოსწავლეები შეავსებენ გასასვლელ ბარათებს რომელშიც მოცემული იქნება
შემდეგი კითხვები:რა ვისწავლე დღეს? როგორ გამოვიყენებ ამ ცოდნას? რა დარჩა ბუნდოვანი?
|
||||
აქტივობა #8
|
საშინაო დავალება(ინდივიდუალური)
|
2წთ.
|
|||
ატივობის მიზანი:
|
მოსწავლე შეძლებს შეადგინოს ტექსტი, რომელშიც პარალელებს გაავლებს ქართულ
და ამერიკულ დღესასწაულებსა და ტრადიციებს შორის .
|
||||
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პირობასთან შესაბამისობა:იცავს
პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს.
|
0-1
|
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები:
ლოგიკური თანმიმდევრობით აღწერს და გადმოსცემს მოქმედებებს და ფაქტებს.
|
0-2
|
უნარ-ჩვევები: იყენებს ნასწავლი
დროის გამომხატველ გრამატიკულ
კონსტრუქციებს, რიცხვით სახელებს,
ენობრივ ფორმებს და ნასწავლ
ლექსიკას
|
0-3
|
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები:იჩენს გაბედულებას
ენობრივი თვალსაზრისით და შეუძლია
პრეზენტაციის გაკეთება
|
0-4
|
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა
|
10
|
სტანდარტთან შესაბამისობა
უცხ.ს.IV.18. მოსწავლეს შეუძლია მისთვის
ნაცნობ თემებზე ლაპარაკი.
უცხ.ს.IV.19. მოსწავლე ფლობს და იყენებს
საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.
დავალება 2
ჯეინ ელიოტის ექსპერიმენტი
https://www.youtube.com/watch?v=2jrP9evRWcE&t=4s.
ვფიქრობ , რომ ქალბატონი ჯეინის მიერ დასახული მიზანი, რომ მოსწავლეებს არ
გაერჩიათ ადამიანები მათი კანისა თუ თვალის ფერის , სქესისა თუ სოციალური მდგომარეობის მიხედვით ,მიღწეულ იქნა რადგანაც მან მის ექსპერიმენტში
განახორციელა ერთგვარი ტრანსფერი ანუ მოსწავლეებს რეალობაში განაცდევინა თუ როგორი
უპირატესობებით სარგებლობენ მაღალი რანგის ადამიანები, ხოლო როგორ იჩაგრებიან დაბალი
რანგის ადამიანები, დაყო რა მოსწავლეთა ჯგუფები
მაღალ და დაბალ რანგებად თითო დღის
განმავლობაში .აქვე უნდა აღინიშნოს ისიც, რომ ამ ექსპერიმენტმა დიდი გავლენა მოახდინა
მოსწავლეთა ცნობიერებაზე და თვითშეფასებაზე, ანუ მოსწავლეებმა ერთი და იგივე დავა ლება
შეასრულეს და სხვადასხვა შედეგზე გავინენ სხვადასხვა რანგში ყოფნისას , აღმოჩნდა ,
რომ მაღალ რანგში მდგომ მოსწავლეებში მაღალი იყო თვითშეფასებაც ,ანუ ვთვლი , რომ მოსწავლეების
წახალისება და ეფექტური უკუკავშირი ამაღლებს მათ თვითშეფასებას და დადებითად მოქმედებს
რა მათ ცნობიერებაზე ხელს უწყობს სწავლების ხარისხის გაუმჯობესებას.
თუმცა მინდა აღვნიშნო ის , რომ ვიდეო რგოლის ნახვისას
ისეთი განცდა მქონდა, თითქოს ეს იყო ერთგვარი
ზეწოლა და ფსიქოლოგიური სტრესი რომელიც მასწავლებელმა ექსპერიმენტის დროს განახორციელა
მოსწავლეებზე , სწორედ აქედან გამომდინარე ჩემი აზრით მიუხედავად იმისა რომ ქალბატონი
ჯეინი შედეგზე გავიდა , ვთვლი რომ ეს ექსპერიმენტი
მაიცნ არ იყო გამართლებული, თუმცა გასათვალისწინებელია
ისიც, რომ ალბათ იმ დროისათვის განსხვავებული იყო მოსწავლეზე
ორიენტირებული სწავლების მიდგომები.
მახსენდება მაგალითი საკუთარი პრაქტიკიდან როდესაც გავდიოდით
მოხალისეობის თემას, ავიღებ ერთ აქტივობას:გავულამაზოთ ცხოვრება ჩვენს თანატოლებს.
აქტივობის მიზანი იყო სტუმრად ვწვეოდით ბავშვთა სოფელს და ჩვენს მიერ შეგროვილი საჩუქრებით,
სიმღერებითა და ცეკვებით გაგველამაზებინა მათთვის ერთი ჩვეულებრივი დღე. ანუ ესეც იყო
ერთგვარი ტრანსფერი და მიუხედავად განსხვავებული სოციალური მდგომარეობებისა ჩემმა მოსწავლეებმა
და სოფლის მაცხოვრებელმა ბავშვებმა გამონახეს საერთო ენა, დამეგობრდნენ კიდევაც და
დარჩნენ არა მხოლოდ პასიური მაყურებლის როლში ჩვენი წარმოდგენისა არამედ თავადაც აქტიურედ
ჩაერთნენ და ეს იყო მაგალითი იმისა, რომ ეს დადებითად აისახა მათ ცნობიერებაზე და ხელი
შეუწყო მათში თვითშეფასების ამაღლებას.
მოდული 3
2017 წლის 29-30 აპრილს მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების პროექტის ფარგლებში გავიარე მესამე მოდული სახელწოდებით: ,,სასწავლო პროცესის პოზიტიური მართვა და მზაობა პროფესიული განვითარებისათვის", ტრენერი ქალბატონი მარინა კუჭუხიძე. ტრენინგზე ვისაუბრეთ იმის შესახებ თუ რამდენად მნიშვნელოვანია სწავლების პროცესში პოზიტიური სასწავლო გარემოს შექმნა, ვიმსჯელეთ დროის ეფექტიანად გამოყენების სტრატეგიებზე, ვიმუშავეთ ჯგუფებში კლასის მართვის მოდელირებაზე და განვიხილეთ სიტუაციური ამოცანები ქცევისა და სწავლის თვითართვის შესახებ. აუცილებლად მინდა ავღნიშნო ის ფაქტი , რომ სამივე ტრენერი იყო საოცრად კომპეტენტური და კეთილგნწყობილი ტრენინგის მონაწილეების მიმართ, ამისათვის დიდი მადლობა მათ და ამ ტრენინგის ორგანიზატორებს.
სსიპ მე-14 საჯარო
სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებლის ლელა იმნაიშვილის
ტრენინგის შემდგომი დავალება
1.
ამოირჩიეთ
ერთი პროფესიული უნარი, რომელსაც ეფექტურად
იყენებთ თქვენს პედაგოგიურ პრაქტიკაში.
2.
ამოირჩიეთ
ჩამოთვლთაგან ერთი პროფესიული უნარი , რომლის განვითარება გესაჭიროებათ.
#
|
პროფესიული უნარის დასახელება
|
პროფესიული განვითარების ანალიზი
|
უნარი,
რომელსაც ეფექტურად ვიყენებ ჩემს პედაგოგიურ პრაქტიკაში.
|
ურთიერთ პატივისცემაზე დაფუძნებული,ემოციურად უსაფრთხო
და წამახალისებელი გარემოს შექმნა
|
გარშემომყოფთა მხრიდან მოზარდის პიროვნების , მისი
უნიკალურობის არაღიარება და დაუფასებლობა, მით უმეტეს დაცინვა და ირონია ყოველთვის
იწვევს მოზარდის ემოციურ არასტაბილურობას,
იმატებს შფოთიანობა და მისი თვითშეფასება თანდათან ქვეითდება. სწორედ ამიტომ მიმაჩნია
,რომ ურთიერთ პატივისცემაზე დაფუძნებული,ემოციურად უსაფრთხო და წამახალისებელი გარემო
ერთერთი აუცილებელი პირობაა მოსწავლეზე ორიენტირებული გარემოს შესაქმნელად და ვთვლი
, რომ მე ეფექტურად ვიყენებ მას საკუთარ პედაგოგიურ პრაქტიკაში რადგანაც არასოდეს
მოვიხსენიებ ჩემს მოსწავლეებს უარყოფით კონტექსტში სხვების თანდასწრებით , არასოდეს
ვზღუდავ მათ ავტორიტარული წესებით, ვაძლევ საკუთარი აზრის გამოთქმის საშუალებას და
პატივისცემით ვეპყრობი მათ შეხედულებებს, საჭიროების შემთხვევაში კორექტულად ვაძლევ
ხოლმე მითითებებს, ასეთი მიდგომა მათში ზრდის თვითშეფასებას და უვითარდებათ კომუნიკაციის
უნარი. ყოველთვის ვცდილობ შევაფასო არა მხოლოდ შესრულებული სამუშაო არამედ წავახალისო
მოსწავლეთა მონდომებაც, რადგანაც ეს ხელს უწყობს მოსწავლეებში ინტერესის ზრდას და
მათ ჩართულობას.
|
უნარი
, რომლის განვითარებას ვსაჭიროებ
|
დროის ეფექტურად მართვა.
|
ვთვლი , რომ უნარი რომლის უფრო მეტად განვითარებას
ვსაჭიროებ არის დროის ეფქტურად მართვა . მიუხედავად იმისა, რომ აქტიურად ვიყენებ
დროის ეფექტურად მართვის სხვადასხვა სტრატეგიებს მაგალითად: ყოველი აქტივობის წინ
მიუთითებ საჭირო დროს, ან დავიხმარ მოსწავლეებს ტექნიკური საკითხების მოგვარებაში
, დროის სწორი მენეჯმენტი მაინც აქილევსის ქუსლად მრჩება, განსაკუთრებით დაწყებით
საფეხურზე სადაც სხვადასხვა შესაძლებლობების მოსწავლეები ერთი და იგივე აქტივობის შესრულებას სხვადასხვა
დროს ანდომებენ, მე კი მათთვის მუდმივად დროზე მითითებით ან დროის ამოწურვის გამო
აქტივობის შეწყვეთიტ არ მინდა შევქმნა მათთვის არაკომფორტული გარემო. თუმცა
ვიმედოვნებ STEM-ის ფარგლებში განხორციელებული ტრენინგები დამეხმარება
ეს უნარიც გავაუმჯობესო.
|
ტრენინგის სახელწოდება- ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება სასწავლო პროცესში.
ტრენერი- ქ-ნი მაია უფლისაშვილიტრენინგის ხანგრძლივობა -39 საათი
2013 წლის ზაფხული.
ამ ტრენინგ-კურსიდან ველოდები დავხვეწო ჩემი უნარები კომპიუტერულ ტექნოლოგიების დარგში, გავიგო სიახლეები და რაც მთავარია გავაუმჯობესო ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება სსასწავლო პროცესში . იმედი მაქვს ასევე, რომ მივიღებ ბევრ სასარგებლო რჩევებს საკუთარი საგაკვეთილო პროცესის უკეთესად წარმართვის მიზნით. მინდა ვისწავლო უკეთესად დავგეგმო რესურსების და აქტივობების თანხვედრა, გავაწონასწორო ინტერნეტ თუ სხვა რესურსების მართებული გამოყენება სასწავლო პროცესში.
ამ ტრენინგ-კურსიდან ველოდები დავხვეწო ჩემი უნარები კომპიუტერულ ტექნოლოგიების დარგში, გავიგო სიახლეები და რაც მთავარია გავაუმჯობესო ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება სსასწავლო პროცესში . იმედი მაქვს ასევე, რომ მივიღებ ბევრ სასარგებლო რჩევებს საკუთარი საგაკვეთილო პროცესის უკეთესად წარმართვის მიზნით. მინდა ვისწავლო უკეთესად დავგეგმო რესურსების და აქტივობების თანხვედრა, გავაწონასწორო ინტერნეტ თუ სხვა რესურსების მართებული გამოყენება სასწავლო პროცესში.
პირველი დღე. ვისწავლეთ , როგორ მოვახდინოთ ინფორმაციული ტექნოლოგიების აქტუალობა თანამედროვე საგაკვეთილო პროცესში.გავეცანით WORD დოკუმნეტში მუშაობის ძირითადი ასპექტებს. სიმბოლოების აკრეფა, ტექსტური დოკუმენტების შექმნას. ვიმუშავეთ ტექსტურ რედაქტორში, გაგვაცნეს word document ში მუშაობის ძირითად მომენტებზე: ბეჭდვა, სიმბოლოების მოძებნა, რედაქტირება. ა.შ.
დღე მეორე. ტექსტურ დოკუმენტში ცხრილების გაკეთება
დღე მესამე . შევისწავლეთ ინტერნეტში შესვლა, მთავარ გვერდზე შესვლას და საძიებო სისტემემბში შესვლას, როგორიცაა გუგლი, იანდექსი,და სხვა, ასევე სხვასხვა ბრაუზერების არსებობა.შევისწავლეთ ფაილების ტიპები, ვიდეო თუ აუდიო ფაილების ტიპები.
დავალება:დავწერო გაკვეთილის გეგმის მიზანი/ინდიკატორები
#1საფეხური: საბაზო , მე 7 კლასი ,ს.IIგაკვეთილის თემა: წერილი მიმოწერის მეგობარს
A LETTER TO A PENFRIENDგაკვეთილის მიზანი: შევასწავლო მოსწავლეებს ელექტრონული წერილის დაწერაშედეგ/ინდიკატორები: უცხ.ს.II.16. მოსწავლეს შეუძლია ნიმუშის მიხედვით შეადგინოს სხვადასხვა შინაარსის ღია ბარათი.
უცხ.ს.II.17. მოსწავლეს შეუძლია მისწეროს წერილი თანატოლს, ახლობელს (ხელნაწერი ან ელექტრონული ვერსია).უცხ.ს.II.32. მოსწავლეს შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.რესურსები : ჩემი ელექტრონული ფოსტა, უცხოელი მოხალისეები წერილები #2საფეხური: დაწყებითი , მე 3 კლასი ,დ.IIIგაკვეთილის თემა: სამის ხალხის დროშის მომზადებაგაკვეთილის მიზანი: შევაჯამო სამის ხალხის ისტორია და გავაცნო სამის ხალხთა დროშა , როგორც ეროვნული სიმბოლო.შედეგ/ინდიკატორები: უცხ.დ.III.12. მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაციის ამოცნობა კულტურის სფეროდან, უცხო და მშობლიური სოციოკულტურული გარემოსერთმანეთთან შედარება.უცხ.დ.III.16. მოსწავლეს შეუძლია არსებული რესურსების გამოყენება და ახლის შექმნა.უცხ.დ.III.15. მოსწავლესშეუძლია თანაკლასელებთან,მასწავლებელთან თანამშრომლობა.რესურსები: http://en.wikipedia.org/wiki/Sami_flag
უცხ.ს.II.17. მოსწავლეს შეუძლია მისწეროს წერილი თანატოლს, ახლობელს (ხელნაწერი ან ელექტრონული ვერსია).უცხ.ს.II.32. მოსწავლეს შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.რესურსები : ჩემი ელექტრონული ფოსტა, უცხოელი მოხალისეები წერილები #2საფეხური: დაწყებითი , მე 3 კლასი ,დ.IIIგაკვეთილის თემა: სამის ხალხის დროშის მომზადებაგაკვეთილის მიზანი: შევაჯამო სამის ხალხის ისტორია და გავაცნო სამის ხალხთა დროშა , როგორც ეროვნული სიმბოლო.შედეგ/ინდიკატორები: უცხ.დ.III.12. მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაციის ამოცნობა კულტურის სფეროდან, უცხო და მშობლიური სოციოკულტურული გარემოსერთმანეთთან შედარება.უცხ.დ.III.16. მოსწავლეს შეუძლია არსებული რესურსების გამოყენება და ახლის შექმნა.უცხ.დ.III.15. მოსწავლესშეუძლია თანაკლასელებთან,მასწავლებელთან თანამშრომლობა.რესურსები: http://en.wikipedia.org/wiki/Sami_flag
დღე მეოთხე. შევისწავლეთ Power point პროგრამაში მუშაობა, კერძოდ, როგორ აიტვირთოს სურათები პრეზენტაციის პროგრამაში.მოვახდინეთ პრეზენტაციების განხილვა სხვადასხვა საგნებში და სხვადასხვა თემებზე.პირველ რიგში განვიხილეთ ჩემს მიერ გაკვეთილის გეგმის დასაწყისი ასპექტები, ანუ მოცემული მქონდა დამეწერა გაკვეთილის თემა და მიმესაბამებინა შედეგი-ინდიკატორები. მე დავიწყე ორი გაკვეთილის გეგმის შედგენა სხვადასხვა საფეხურებზე- ერთი მე-7 კლასის მეორე- მე-4 კლასისათვის. ტრენერნმა მიმითითა, თუ რა ტიპის რესურსი შეიძლებოდა გამომეყებინა გარკვეული გაკვეთილის მიზნის მისაღწევად.აგრეთვე განვიხილეთ ჩემს მიერ შექმნილი პრეზენტაცია. ეს არის გაკვეთილ-პროექტის ანგარიშის პრეზენტაცია. ტრენერმა მირჩია დამემატებინა სათაურები და ქვესათაურები. განვაგრძეთ პრეზენტაციების შექმნაზე მუშაობა და განვიხილეთ ჩვენს მიერ შექმნილი პრეზენტაციები. აგრეთვე მოვახდინეთ ელექტრონული ფოსტით პრეზენტაციების გადაგზავნა ტრენერთან.პირადად ჩემთვის ახალი ჯერ-ჯერობით არაფერია, მაგრამ სასიმოვნოა კოლეგების სხვა თვალით დანახვა, ვუყურებ, როგორ მეთოდებს იყენებს თითოეული რაიმის სასწავლად. ჩემთვის ეს მომენტი საინტერესოა. ასეთნაირად ვიკვლევ, თუ რამდენად შეუძლია ზრდასრულ სპეციალისტებს ახალი ინფორმაციის ათვისება-მიღება.
დღე მეხუთე ვიმუშავეთ power
point presentation ზე. ვისაუბრეთ პრეზენტაციის წარმართვის უნარის აუცილებლობაზე და შევაუდეგით საგნების მიხედვით პრეზენტაციების გაკეთებას.
დღე მეექვსე. მოვახდინეთ ელექტრონულ ფოსტაში მუშაობის გაგრძელება, თასევე ვისწავლეთ, თუ როგორ შეიძლება მასალების ჩამოტვირთვა, ატვირთვა.გავეცანით ახალ საგამნათლებლო საიტს BUKI.GE ,სადაც უამრავი ახალი ელექტრონული რესურსი ინახება.გავეცანით ამ საიტში მუსაობის მთავარ ასპექტებს.
დღე მეშვიდე. გავეცანით google.drive ის ძირითად მომენტებს და სერვისებს.
დღე მეექვსე. მოვახდინეთ ელექტრონულ ფოსტაში მუშაობის გაგრძელება, თასევე ვისწავლეთ, თუ როგორ შეიძლება მასალების ჩამოტვირთვა, ატვირთვა.გავეცანით ახალ საგამნათლებლო საიტს BUKI.GE ,სადაც უამრავი ახალი ელექტრონული რესურსი ინახება.გავეცანით ამ საიტში მუსაობის მთავარ ასპექტებს.
დღე მეშვიდე. გავეცანით google.drive ის ძირითად მომენტებს და სერვისებს.
დღე მერვე .ვმუშაობთ google.drive ში , შევქმენით დოკუმენტები, გავაზიარეთ ერთმანეთთან. საკმაოდ საინტერესო რესურსია. გავეცანი სადღაც
2 კვირის წინ, მოსახერხებელია და საკმაოდ საინტერესოა.გაგვაცნესhttp://www.ict.tpdc.ge/ ერთ- ერთი
საგამნათლებლო პორტალი, რომლიდანაც ჩვენ
შევძლებთ ბევრ საინტერესო და საჭირო რესურსის წვდომას.
დღე მეცხრე .დღეს
დავიწყეთ მუშაობა ბლოგის შექმნაზე. ტრენერმა გვითხრა. თუ რას წარმოადგენს ბლოგი.
ეს არის ელექტრონული ჟურნალი, რომელშიც ბლო9გერები ინახავენ საკუთარი ნამუშევრების
ანგარიშს.
დღე მეათე. ვმუშაობთ ბლოგზე. ტრენერმა გაგვახსენა, თუ როგორ
არის ახალი პოსტების დადება ან როგორ ხდება სხვადასხვა ინფიორმაციის აკრეფა
.
ტრენინგი დამღლელი კი იყო,მაგრამ საინტერესო და დინამიური
ReplyDelete